۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 83734734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت باند حفاران غیرمجاز در آذربایجان‌غربی متلاشی شد

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83734734
هفت باند حفاران غیرمجاز در آذربایجان‌غربی متلاشی شد

ارومیه-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک سال گذشته هفت باند حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در شهرستان‌های ارومیه، نقده و مهاباد متلاشی شد.

سرهنگ بهزاد حجابی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در سال گذشته آثار و بناهای تاریخی سطح استان بلوک‌بندی شده و براساس این بلوک‌ها نظارت و سرکشی مستمری از این آثار انجام میگیرد.

وی بیان کرد: سال‌ گذشته دفتر نظارت همگانی و ستاد خبری و گشت‌های شبانه یگان حفاظت و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در راستای کاهش جرایم حفاظت و صیانت‌ از آثار تاریخی‌ در استان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به فعال‌سازی ۵۱۲ مورد مشارکت‌های اجتماعی در یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی مشارکت‌های مردمی نسبت به سال ۱۳۹۷ است که تاثیر مثبتی در انجام وظایف این یگان و همکاری بیشتر مردم دارد.

وی تجهیز و برقراری ارتباط رادیویی بیشتر موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی به سیستم رادیویی و هشدار دهنده پلیسی را از اقدامات مهم در راستای ارتقای سیستم امنیتی موزه‌های استان برشمرد.
آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ بنا، محوطه و اثر تاریخی است که گاهی مورد طمع برخی سودجویان قرار می‌گیرد.

این آثار سالانه مورد استقبال و بازدید هزاران گردشگر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha