۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83735156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح سیزده بدر ممنوع دانش آموزان البرز

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83735156
طرح سیزده بدر ممنوع دانش آموزان البرز

کرج – ایرنا- دانش آموزان همیارپلیس، سفیران سلامت و عضو کانون های فرهنگی تربیتی این استان،طرح سیزده بدر ممنوع را در روز طبیعت آغاز کردند.

دانش آموزان البرزی همگام با پویش های مردمی با عنوان " در خانه می مانیم" طرح سیزده بدر ممنوع را در خانه ها برای خانواده، اقوام ، دوستان و شهروندان اجرا می کنند.

دراین طرح هشداری – مشارکتی دانش آموزان البرزی از همه می خواهند که در خانه بمانند تا درسهم من درقطع حلقه گسترش بیماری کرونا درجامعه ایفای نقش داشته باشند.

سیزده بدرخانه بمانیم

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزدراین زمینه گفت: این طرح با هدف مشارکت افزایی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری دانش آموزان در شرایط بحرانی اجرایی شده است.

جواد محمدی اظهارداشت: سیزدهم فروردین که در تقویم رسمی کشورمان " روز طبیعت " خوانده می‌شود که در گفت‌وگوهای روزمره مردم " سیزده بدر"  نام دارد ، امسال به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا برگزار نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان از همه مردم درخواست کرده اند تا روز طبیعت در خانه بمانند و از هرگونه حضور در پارک ها، مراکز تفریحی و حاشیه شهرها که می‌تواند عامل جدی برای گسترش ابتلا به کرونا شود خودداری کنند.

وی بیان داشت: امسال نوروزمتفاوتی را پشت سر گذاشتیم و از این رو سیزده بدر امسال هم بسیار متفاوت از سال های قبل است و به هیچ عنوان نباید از خانه خارج شد.

محمدی تصریح کرد: دانش آموزان همیار پلیس و عضو کانون های فرهنگی تربیتی البرز امروز به شهروندان یادآوری می کنند در خانه بمانند تا کرونا نگیرند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان و فرهنگیان البرز در پویش در خانه می مانیم مشارکت می کنند تا به مدافعان سلامت جامعه اعلام کنند قدردان ایثار و همت ستودنی آنان درپیشگیری از بیماری کرونا در جامعه هستند.

حفظ سلامتی با در خانه ماندن

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزهم گفت: دانش آموزان کمپین خودداری از مسافرت های دانش آموزی در نوروز ۹۹ با شعار « نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم » را اجرایی کردند.

فرشید علیزاده با اشاره به اینکه این برنامه در قالب هر دانش آموز یک سفیر سلامت درالبرز آغازشد،اظهارداشت: این اقدام فرهنگی – آموزشی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و فرهنگ سازی با رویکرد ارتقای سواد سلامت در جامعه اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علمی ترین راهکار برای شکستن زنجیره انتقال و کنترل همه گیر بیماری کرونا از طریق کاهش موارد ابتلای جدید می باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راههای مهم شکست کرونا در خانه ماندن است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت تشکل دانش آموزی سفیران سلامت دراقدامات پیشگیرانه علیه کرونا می تواند نقش موثری داشته باشد.

علیزاده درادامه خواستار مشارکت همه دانش آموزان البرزی دراین طرح شد و بردر خانه ماندن در روز طبیعت تاکید کرد.

وی شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از روبوسی کردن ، استفاده از ماسک و دستکش را نیز مهمترین راه برای مبارزه با کرونا ذکر کرد.

وی تاکید کرد: استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که هر کدام در آگاهی بخشی به اعضای خانواده ، دوستان و فامیل می توانند از طریق فضای مجازی ایفای نقش می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha