۱۵ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 83736743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۷۰۸ تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در خصوص کرونا

۱۵ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۱۶
کد خبر: 83736743
۱۷۰۸ تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در خصوص کرونا

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یکهزار و ۷۰۸ تماس تلفنی شهروندان در خصوص سوالات مربوط به کرونا برقرار و پاسخ داده شد.

کرم یاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه ویدیوکنفرانس با استاندار لرستان افزود: ۱۴۸۰ این سازمان از ساعت ۸ صبح  تا ۲۴ با ۱۷ کارشناس مجرب و برجسته مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می نماید.

وی با اشاره به تماس روزانه حدود ۱۵۰ نفر با این خط مشاوره در استان اظهار داشت: از مجموع یکهزار و ۷۰۸ با انن خط مشاوره تلفنی یکهزار و ۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تماس ها در خصوص راههای غلبه بر استرس ناشی از کرونا بوده تصریح کرد:  همچنین سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده و مردم می توانند با مراجعه به آدرس corona.behzisti.ir ، تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع شوند.

یاری افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه می گردد و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت نمایند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند.

وی گفت: شناسایی داوطلبان برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی، تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیران  از جمله وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی در این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha