۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83737414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۴۱
کد خبر: 83737414
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- شهادت اولین مدافع سلامت در استان، پلمب ۷۵ واحد صنفی غیرضروری، تحقق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان، راه اندازی سامانه «پزشک آنلاین»، کمک ۳۰ میلیارد ریالی اتاق بازرگانی استان سمنان به بیمارستان های استان و معرفی شهردار جدید شاهرود بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از نهم تا ۱۵ فروردین ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

فرهنگی
استاندار سمنان روز سه‌شنبه با اشاره به دوازدهم فروردین روز «جمهوری اسلامی» گفت: نتیجه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال و آزادیخواهی است که علاوه بر توسعه و پیشرفت داخلی، بیداری اسلامی را در اکثر کشورهای منطقه رقم زده است و  آرمان‌های جمهوری اسلامی برگرفته از فطرت انسانی است و پدیده‌های مبتنی بر فطرت توسط دیگران نیز پذیرش دارند.

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۰ اثر میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی در سال ۹۸ به ثبت رسید که  از این مجموع ۱۳ اثر ناملموس، پنج اثر منقول، هشت اثر غیرمنقول و چهار اثر طبیعی است.

اقتصاد

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کالاهای اساسی تنظیم بازار در استان سمنان توزیع شده و هیچ گونه کمبودی در بحث اقلام کالایی وجود ندارد و با تزریق کالاهای اساسی به بازار، در روزهای گذشته قیمت برخی از این اقلام در بازار استان روند کاهشی گرفت.

علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق آمار سال ٩٨، صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود و این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم‌ها است؛ ۲۶۸ هزار و ۴۲۳ تن کالا به ارزش بیش از ۲۳۹ میلیون دلار در سال رونق تولید از گمرک استان سمنان به دیگر کشورهای جهان صادر شد که صادرات کالا از استان سمنان در سال رونق تولید، ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشت.

محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عصر روز سه شنبه گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بهره‌برداری از ۲۱ معدن جدید با ذخیره ۴۹ میلیون تن زمینه اشتغال ۶۷۶ نفر را سال گذشته در استان فراهم کرد و  ۳۱ میلیون تن ذخیره مواد معدنی جدید در ۲۵ فقره گواهی کشف صادره برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال ٩٨ به نام سال رونق تولید شناسایی و کشف شد.

اجتماعی

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سه هزار واحد صنفی غیرضروری از یکم تا پایان روز سیزدهم فروردین امسال مشمول دریافت اخطار پلمب شد  و ۷۵ واحد صنفی غیرضروری این استان پلمب شد.

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین ستاد مقابله با کرونا استان سمنان روز جمعه اظهارداشت: نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان سمنان به دلیل همراهی و مشارکت عمومی به خوبی محقق شده است و مردم این استان به خوبی با مسوولان در اجرای فاصله گذاری اجتماعی همکاری داشته اند که کاهش تردد در محورها از جمله دستاوردهای این طرح است.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود گفت : علی‌رضا حاجی محمدعلی به عنوان شهردار جدید شاهرود انتخاب شد؛ شورای شهر شاهرود روز چهارشنبه آخر سال گذشته پس از استیضاح شهردار این شهر، رای به برکناری محسن احمدی داد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرماندع یگان حفاظت از منابع طبیعی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۶۱ تن انواع چوب و محصولات مرتعی قاچاق سال گذشته در استان کشف شد  و از مجموع ۶۱ تن انواع چوب و محصولات مرتعی قاچاق کشف شده در استان سمنان، ۳۰ تن چوب تاغ، ۹ تن چوب جنگلی، ۲ تن زغال تاغ، ۱۰ تن ریواس و ۱۰ تن چوب گز بود.

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آتش‌سوزی در ۴۳ هکتار از عرصه‌های مرتعی در سال گذشته، گفت: حیات وحش از آتش‌سوزی در این عرصه‌ها آسیبی ندید

اما  ۴۳ هکتار و ۴۶۰ متر مربع از عرصه‌های تحت پوشش محیط‌ زیست استان سمنان طی ۱۰ فقره آتش‌سوزی از بین رفت و اگر سرعت عمل و تلاش محیط بانان نبود، ممکن بود وسعت آتش‌سوزی بیش از این باشد.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت : اکبر ناظری‌پور، از بهکاران پرتلاش بیمارستان کوثر سمنان، به عنوان اولین شهید مدافع سلامت در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۸۱ پرونده در زمینه تخلفات مربوط به محیط زیست سال ۹۸ در استان تشکیل شد و ۴۰۹ نفر در این ارتباط دستگیر شدند که  از این مجموع ۱۶۲ پرونده مختومه، ۹ پرونده اعلام برائت  و ۱۱۰ پرونده در جریان است؛   سال گذشته ۲ هزار و ۹۱۱  مورد ادوات شکار مانند دوربین، ۲۹  قبضه سلاح قاچاق و یک قبضه سلاح جنگی از شکارچیان متخلف در استان سمنان کشف شد.

علی اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالان اقتصادی این استان با محوریت این اتاق، ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات و اقلام پزشکی به بیمارستان‌های استان برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کردند که دستگاه اکسیژن ساز، چهار عدد دستگاه  تنفس مصنوعی، یک عدد  دستگاه الکتروشوک و ملزوماتی همانند ماسک ۹۵N، گان، محافظ صورت، دستکش‌های لاتکس و جراحی از جمله ملزومات اهدایی این اتاق  به چهار بیمارستان مختص بیماران کرونایی در  استان است.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:۹۵ درصد جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری سلامت، به منظور شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ارزیابی شدند. و غربالگری شهروندان شهرستان سمنان  به ۲ روش خودارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوارها انجام شده است.

حسن قاضی‌نژاد فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۵ محیط ‌بان سال گذشته در مراحل دستگیری سودجویان تهدید کننده حیات وحش به دلیل پرت شدن از ارتفاع و تیراندازی از سوی متخلفان دچار سانحه و مصدوم شدند.

حبیب‌الله خجسته‌پور  جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در استان سمنان عصر یکشنبه در نشست خبری افزود: زندانیانی که مرخصی آنان به اتمام رسیده برای بازگشت به زندان چند روزی در کانکس‌های مجهز قرنطینه می‌شوند.

حسن شکراللهی رییس سازمان نظام پزشکی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان ابراز داشت: پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان با عنوان «پزشک آنلاین» برای پاسخگویی به سوالات شهروندان استان در زمینه ویروس کرونا به منظور تامین نیازهای مشاوره‌ای شهروندان استان سمنان راه‌اندازی شد.

محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان  روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۹۵ معدن حادثه خیز و دارای شرایط غیرایمن این استان توسط بازرسان ارزیابی ایمنی از نیمه دوم فروردین امسال اجرا می‌شود.

محمد مهدی اصغری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا  با بیان اینکه مبلغ تسهیلات اشتغالزایی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است،  افزود: ۲۹۸ فرصت شغلی با پرداخت ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان ایجاد شد و ۱۰۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال مددجویان به کمیته امداد میامی تخصیص یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha