تعداد تخت‌های نقاهتگاهی هرمزگان به ۶۰۰ تختخواب رسید

بندرعباس - ایرنا - با بهره برداری از نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر بندرعباس تعداد تخت‌های نقاهتگاهی هرمزگان به ۶۰۰ تختخواب رسید.

در مرحله اول و تا قبل از بهره‌برداری از نقاهتگاه بندرعباس تعداد  ۵۰۰ تخت به عنوان تخت‌های نقاهتگاهی در سطح هرمزگان در نظر گرفته شده بود که امروز با همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ۲ فضای ۵۰ تختخوابی در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصر شنبه در حاشیه بهره برداری از این نقاهتگاه که در سالن هفت تیر بندرعباس ایجاد شده است، اظهار داشت: امید می‌رود با پوشش‌های بیمارستانی کمتر به استفاده از فضاهای نقاهتگاهی نیاز شود.

دکتر حسین فرشیدی خاطر نشان کرد: درحال حاضر حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کووید ۱۹ در هرمزگان اختصاص یافته است و فضاهایی با عنوان تکمیل مراحل درمانی به اسم نقاهتگاه برای این بیماران پیش بیینی شده است.

وی ادامه داد: این بیماران در دوره درمانی ۱۴ روزه در ۳ مرحله قرار می‌گیرند، مرحله حاد بیماران به بخش‌های ویژه نیاز دارند، مرحله‌ معمولی که بیماران به تخت‌های معمولی بیمارستانی نیاز پیدا می‌کنند و مرحله آماده سازی بیماران برای ورود به منزل.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در اوایل تصور می‌کردیم بیماران را در مرحله اول و دوم در منزل قرنطینه کنیم مراحل تکمیلی درمان انجام می‌شود اما متأسفانه تجربه ۲ ماه گذشته نشان داد در برخی موارد قرنطینه را رعایت نمی کنند.

دکتر فرشیدی گفت: بنابراین نقاهتگاه یا تکمیل درمان در نظرگرفته شد و اکنون به عنوان راهبرد مورد قبول وزارت بهداشت محسوب می‌شود و بیمارانی که در مرحله آماده سازی برای رفتن به منزل هستند در این مکان‌ها حضور می یابند.

وی اشاره کرد: بیشتر بیماران در مراحل آخر کسانی هستند که تنها نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت بوده و برنامه کارهای معمولی‌شان بدون مشکل است.

وی بیان داشت: نیاز به حضور کادر درمانی خاصی در نقاهتگاه‌ها نیست و فعالیت های درون نقاهتگاه‌ها بیشتر برای آماده ساختن روانی بیماران است لذا نیروهایی که در اینجاها مستقر می‌شوند نیروهای بهداشتی هستند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان هرمزگان این نیروی وظیفه خود دانسته برای کمک به مجموعه درمانی کشور و ستاد مبارزه با بحران کرنای هرمزگان عمل کند.

 امیر دریادار دوم مجتبی محمدی  اظهار داشت: در این راستا نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی شامل ۵۰ تختخواب ویژه خانم‌ها و ۵۰ تختخواب ویژه آقایان در مجموعه ورزشی هفت تیر آماده شده که بهره بردای و استفاده از آن بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

وی خاطر نشان کرد: نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بندرعباس با امکانات در اختیار منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجهیز شده تا مراجع پزشکی در شرایط نیاز استفاده کنند که امیدواریم نیازی برای بکارگیری آن بوجود نیاید.

شمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان تا پانزدهم فروردین ماه به ۲۲۱ نفر رسید که از این شمار ۱۷ نفر بستری و ۱۶ نفر فوت شدند،بیشترین آمار ابتلا به کرونا در استان هرمزگان مربوط به شهرستان بندرعباس با ۱۱۲ نفر مبتلا گزارش شده است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی  آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده  است.

مهم ترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ،  توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha