۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83738634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهارمحال و بختیاری برای افزایش تولید ناخالص ملی استعدادهای مطلوبی دارد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: این استان برای افزایش تولید ناخالص ملی از استعدادهای مطلوبی برخوردار و بهره‌مند است.

علی شهریارپور شامگاه شنبه در نخستین ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: استفاده از این استعدادها در ارتقای اقتصاد کشور و بهبود وضعیت اقتصادی این استان نقش مستقیم دارد.

وی، با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" افزود: این نامگذاری براساس ضرورت‌هایی شامل شرایط اقتصادی کشور، کاهش وابستگی به کشورهای دیگر و تولید کالاهای اساسی داخلی ضورت گرفته است.

شهریارپور تصریح کرد: اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در حوزه جهش تولید باید در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی استان قرارگیرد.

وی یادآور شد: طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق جهش تولید باید به افزایش جهشی در تولید منجر و اجرای آن‌ها مبتنی بر امکانات داخل کشور باشد.

شهریارپور اظهار داشت: طرح‌های ارایه شده به ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای تحقق جهش تولید از سوی دستگاه‌های اجرایی استان مانند صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت شهرک‌های صنعتی و آب منطقه‌ای است.

به گزارش ایرنا، ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی چهارمحال و بختیاری با نیاز اعتباری ۷۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا در سال‌جاری جمع‌بندی و پیشنهاد شد.

با اجرای این طرح‌ها با محوریت جهش تولید زمینه اشتغال مستقیم ۳۴ هزار نفر و تثبیت شغل ۲۱ هزار در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که محصولات برخی از این این واحدها، مانند چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، لوازم خانگی و برخی محصولات دیگر در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha