۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83738874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیماری کرونا در بوکان تحت کنترل است

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیرند، گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تحت کنترل است.

لقمان خسروپور روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در بوکان افزود: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و مسیر ارتباط چند استان کشور، از شرایط خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه است که اصناف و بازاریان بوکان به صورت یکپارچه تعطیل هستند، اضافه کرد: این امر باعث شده که فشار مضاعف بر مردم، بازاریان و اصناف وارد شود ولی بازار و اصناف نظیر سراسر کشور تا بیستم فروردین نیز تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: همکاری و همفکری اصناف بوکان و بازرایان باعث شده سرعت ابتلا به کرونا در این شهرستان کاهش پیدا کند و در حال حاضر نیز به همکاری مردم و اصناف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز داریم تا بتوانیم این بیماری را به طور کامل مهار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بانک ها برای خودداری از برداشت اقساط بانکی از حساب مشتریان بیان کرد: بیمه بیکاری نیز باید به سرعت توسط ارگان‌های مربوطه در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد تا از فشار اقتصادی روی شهروندان کم شود.

سرپرست فرمانداری بوکان با تاکید بر اینکه ادارات از مکاتبات الکترونیکی بهره بگیرند، ادامه داد: برای پیشگیری و گسترش شیوع بیماری کرونا، کارمندانی که در معرض خطر بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند و همچنین مادران کارمندی که دارای نوزاد هستند، از ادارات مرخص شوند.

خسروپور با اشاره به اینکه ۴۰ درصد افراد ساکن شهر بوکان در امر کشاورزی و دامداری فعالیت دارند، گفت: باید برای تردد این افراد چاره ای اندیشیده شود تا فعالیت آنها دچار اختلال و مشکل نشود.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

این شهرستان در زمره مناطق با بیشترین ابتلا در خصوص بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha