۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 83740480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تولید یک میلیون ماسک در ایلام

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبر: 83740480
تولید یک میلیون ماسک در ایلام

ایلام- ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از تولید یک میلیون و ۷۳ هزار ماسک در استان خبر داد و گفت: اکنون میزان ماسک تولید شده مازاد نیاز مصرف استان است.

یارالله نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا واحدهای تولیدی استان بلافاصله پای کار آمدند و در آن شرایط بحرانی ابتدایی کرونا روزانه به تولید ماسک اقدام کردند.

وی تاکید کرد: اشباع شدن یک استان کوچک از نظر تولید ماسک و افزایش تولید مازاد بر نیاز آن در این شرایط درس خوبی به سردمداران آمریکایی که ادعای ابرقدرت بودن جهان دارد، می دهد و به آنها یادآور می شود که نتوانستند شرایط بحران را مهار کنند.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری آمریکا در شرایط شیوع بیماری کرونا در این کشور و کمبود امکانات بهداشتی از مردم می خواهد بجای ماسک از روسری استفاده کنند، در حالی که ما با وجود همه تحریم ها اکنون بیش از میزان استان ماسک داریم.

وی در خصوص ماسک های مازاد افزود: درصدد هستیم ماسک های مازاد را از طریق فروشگاه های زنجیره ای بزرگ عرضه کنیم تا شهروندان در بسته های پنج عددی بهداشتی آنها را خریداری کنند.

پلمب هزار و ۱۰۰ واحد صنفی متخلف

نصیری در خصوص همراهی بازار و کسبه برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: با تلاش مستمر بازرسان یک هزار و ۱۰۰ واحد در استان که همراه نبودند و به تذکرات مبنی بر تعطیلی توجه نکردند از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین پلمب شدند.

وی اضافه کرد: وقتی مجموعه دولت در تلاش برای مهار بیماری کرونا است، از اصناف هم انتظار می رود که با همراهی خود به مهار این بحران کمک کنند.

وی با قدردانی از مشارکت و همراهی بیش از ۹۰ درصد صنوف با دولت و کمک در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یادآور شد: انتظار داریم پس از شروع فعالیت صنوف همه موارد بهداشتی توسط کسبه و بازاریان رعایت شود.

میوه شب عید با کیفیت مناسب عرضه شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با ابراز رضایت از کیفیت میوه شب عید گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده پرتقال و سیب مورد نیاز بازار شب عید با کیفیت بسیار مناسب تهیه و توزیع شد.

نصیری گفت: امسال کمترین میزان خرابی میوه را داشتیم و روز گذشته آخرین میزان میوه شب عید در بازار توزیع شد.

وی گفت: امسال ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب مرغوب سهم استان برای شب عید بود که با قیمت مصوب دولت توسط مباشر تهیه و توزیع شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha