۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83740741
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در قم؛ واکنش فروشگاه کوثر به خبر بیماری کارکنانش

قم - ایرنا - رییس هیات مدیره فروشگاه کوثر قم، اظهارات مدیر این فروشگاه در جلسه روز یکشنبه بسیج ملی مبارزه با کرونا به ریاست فرماندار قم مبنی بر ابتلای ۲۰ نفر از کارکنان این فروشگاه به کرونا را ناشی از بی دقتی عنوان و تکذیب کرد.

 مدیر فروشگاه کوثر قم دیروز یکشنبه در این جلسه از ابتلای ۲۰ نفر از کارکنان این فروشگاه به کرونا و فوت یک تن از آن‌ها در روزهای گذشته خبر داده و گفته بود: کارکنان این فروشگاه در وضعیت روحی بسیار بدی قرار دارند و ما تنها برای جلوگیری از به هم خوردن وضعیت عمومی شهر، فروشگاه را فعال نگه‌داشته‌ایم.

میر با اشاره به برخی انتقادات در خصوص چرایی عدم تعطیلی این فروشگاه در ایام کرونایی اضافه کرده بود: مدیریت فروشگاه کوثر قم با تعطیلی این مرکز خریدوفروش کاملا نظر موافق دارد و ازنظر اقتصادی این کار به سود ما است. ما با اکراه از کارمندان خود برای حضور در فروشگاه درخواست کمک می‌کنیم.

وی ابراز داشت: اگر شما مسئولان استان فقط نشسته و پروتکل تنظیم می‌کنید ما در فروشگاه کوثر با جان خودمان بازی می‌کنیم. برخی از مسئولان نباید با مواضع خود فروشگاه‌های جانبازان و کوثر خود را تکفیر کرده و خدمات آن‌ها را از یاد ببرند.

میر ادامه داد: رییس جمهوری، استاندار و فرماندار قم که مردم را به در خانه ماندن توصیه  می‌کنید؛ نفس شما از جای گرم درمی‌آید، بیایید خرج مردم را بدهید.

مدیر فروشگاه کوثر خاطرنشان کرده بود: اگر مسئولان دستور بدهند ما این فروشگاه را تعطیل می‌کنیم (اما) باید به این وضعیت توجه کنند که مردم بسته‌های مواد غذایی را همین‌الان هم به‌صورت عمده خریداری می‌کنند.

۲۴ ساعت پس از این اظهارات، "رضا علامه" رییس هیات مدیره فروشگاه کوثر قم امروز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای سخنان این همکار خود را تکذیب کرد.
در این اطلاعیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: پیرو انتشار خبری در برخی رسانه‌ها به نقل از مدیر عامل فروشگاه کوثر در جلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ابتلای ۲۰ نفر از کارکنان این فروشگاه به کرونا و فوت یک نفر از آنها در روزهای گذشته، تاکید می شود که "متأسفانه بی دقتی‌هایی در اصل بیان این موضوع رخ داده است. جلسه مورد اشاره جهت تسهیل ارائه خدمات فروشگاه‌های بزرگ برای تأمین مایحتاج ضروری مردم شریف قم در وضعیت کنونی و اقدامات لازم در این زمینه از جمله توسعه فروش اینترنتی و تلفنی برگزار شده است. 
اطلاعیه افزوده است: در این جلسه مدیران برخی فروشگاه‌های بزرگ از جمله فروشگاه کوثر به منظور بیان مشکلات کار در این شرائط سخت و ضرورت حمایت بیشتر از فعالیت‌ آنها نکاتی را بیان کردند و از مسئولان محترم تقاضا کردند که صرفاً به تدوین ضوابط و پروتکل‌ها اکتفا نشود و حمایت‌های عملی در این زمینه از فروشگاه‌ها انجام گیرد.

در اطلاعیه رییس هیات مدیره کوثر آمده است: ایشان (میر، مدیر فروشگاه کوثر) در گزارش مشکلات موجود فروشگاه‌ها به مخاطرات کار در شرائط جاری و فداکاری پرسنل فروشگاه هم اشاره کردند و به‌عنوان مثال از بیماری تعدادی از کارکنان طی دو ماه گذشته سخن گفتند. البته به هیچ وجه ثابت نشده است که این افراد به کرونا مبتلا شده اند و تعداد آنها هم ۲۰ نفر نبوده ولی مدیریت فروشگاه جهت بیان سختی کار از این تعبیر عرفی استفاده کرده است. ضمناً‌ همکار مرحوم ما یک مسئولیت دفتری داشته است و عموماً در فروشگاه ترددی نداشت

اطلاعیه اضافه کرده است: فروشگاه کوثر و پرسنل خدوم و فداکار آن در حال حاضر برای خدمت رسانی به مردم عزیز با تمام توان در صحنه هستند و تمام تلاش برنامه‌ریزان و کارکنان در جهت ارائه خدمات آسانتر و روانتر به همه همشهریان عزیز می‌باشد.
به نوشته این اطلاعیه، تلاش فروشگاه این است که بخش فروش اینترنتی و تلفنی را تا حد امکان توسعه داده و حضور مشتریان در فروشگاه را کاهش دهیم. در عین حال مراقبت‌های بهداشتی از پرسنل و مراجعین هر روز به طور کامل انجام می‌شود و علاوه بر پایش مشتریان هنگام ورود روزانه حدود ۳ هزار ماسک و دستکش به مشتریان در بدو ورود داده می‌شود. امیدوارم رسانه‌ها نیز در شرائط کنونی تلاش کنند که آرامش اجتماعی خدشه دار نشود.

گفتنی است: در  هفته های اخیر گزارش های متعددی از سوی رسانه ها از جمله ایرنا در خصوص صف های طولانی مردم بدون رعایت نکات حفاظتی در بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ قم از جمله کوثر، جانبازان منتشر و همزمان برخی مسوولان نیز در این خصوص اظهار نگرانی کرده بودند. /

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha