افزایش ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی

تهران – ایرنا – رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به آمار و ارقام فروش جشنواره بهاری مجازی گفت: در زمان جشنواره‌های بهاره مجازی، فروش کسب و کارهای پیشرو اینترنتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشت

«علی رهبری» روز دوشنبه در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به جشنواره بهاره مجازی که در اسفند ماه برگزار شد، گفت: این جشنواره شامل سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاه‌های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه‌های آفلاین (واحدهای صنفی) هستند که در دوران کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شده و در ریسک ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وی هدف جشنواره را ترغیب مردم برای خرید اینترنتی دانست و افزود: هدف این بود که فروشگاه‌های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و تعدادی از اصناف آفلان که به علت تعطلی بازارها دچار کاهش فروش شده‌اند بتوانند بخشی از کالاها را از طیرق بستر فروش اینترنتی به فروش برسانند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد: نتایج جشنواره دوره اول یعنی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند نشان می‌دهد حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

مشارکت ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی

وی ادامه داد: ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متفاضی عضویت در جشنواره بهاره مجازی بودند، اما باتوجه به سوابق عملکرد و پاسخگویی به شکایات حدود ۳۱۹ متقاضی در جشنواره شرکت کردند.

رهبری تصریح کرد: واحدهای صنفی آفلاین که به طور عموم مخاطب این جشنواره بودند و بخصوص کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی و آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را در کرونا دیده‌اند، به طور ویژه در طرح مشارکت داشتند و با روسای اتحادیه‌ها جلساتی برگزار شد.

به گفته وی با حدود پنج هزار واحد صنفی در این جشنواره ارتباط گرفته و به بعضی از این فروشگاههای اینترنتی متصل شدند.

ثبت نام ۳۰۰ واحد صنفی در سایت جشنواره

این مقام مسوول همچنین اعلام کرد که ۳۰۰ واحد صنفی آفلاین در سایت جشنواره و بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی در فروشگاهها ثبت نام کردند.

رهبری با اشاره به سه رکن برگزاری فروشگاه اینترنتی گفت: قرار بود اصناف آفلاین در فروشگاه‌های اینترنتی ثبت نام سریع و رایگان کرده و غرفه رایگان بگیرند، همچنین در کارمزد تخفیف بگیرند و مشاوره رایگان نیز داشته باشند.

وی با اشاره به مزایای خرید اینترنتی برای مردم ادامه داد: از سوی دیگر قرار بود فروشگاه‌های اینترنتی اغلب کالاها را با تخفیف عرضه کرده و مردم اینترنت رایگان دریافت کنند. همچنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا شده و کالا را با سلامت بیشتر دریافت کنند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره برگزاری جشنواره دور دوم گفت: عملیات اجرایی این جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده است. از سوی دیگر پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‎شود.

رهبری با بیان اینکه در تلاش هستیم دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم، گفت: اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha