کرونا در انگلیس؛ کارکنان فرودگاه اصلی لندن به کاهش حقوق تهدید شدند

لندن – ایرنا – با زمین‌گیر شدن بسیاری از خطوط هواپیمایی و محدودیت سفر در دنیا پس از شیوع «ویروس کرونا»، کارکنان فرودگاه هیترو لندن اصلی‌ترین فرودگاه انگلیس با پذیرش اجباری کاهش حقوق یا اخراج روبر هستند.

به گزارش گاردین، «پاولا استنت» رییس بخش اداری فرودگاه هیترو لندن در نامه‌ای خطاب به کارکنان فرودگاه، از آنها خواسته تا با کاهش ۱۵ درصد از دستمزد خود موافقت کنند، در غیر این صورت به ناچار اخراج خواهند شد. در این نامه آمده که مدیران فرودگاه انتظار دارند تمام کارکنان در این بحران مشارکت کنند. 

پیشتر گزارش شد که رئیس فرودگاه هیترو به صورت داوطلبانه از دریافت سه ماه از حقوق خود چشم‌پوشی کرده است.

شبکه خبری اسکای ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ گزارش داد که «جان هلند- کای» از ماه مارس (اسفند/فروردین) تا ژوئن (خرداد/تیر) بدون دریافت حقوق، کار خواهد کرد و بدین ترتیب، او ۱۸۵ هزار پوند از ۷۵۱ هزار پوند حقوق سالانه خود را از دست خواهد داد.

یک منبع نزدیک به فرودگاه هیترو لندن نیز اعلام کرد که معاونان او و کادر مدیران ارشد فرودگاه توافق کردند که برای یک ماه، حقوق دریافت نکنند.

هیترو شلوغ ترین فرودگاه اروپاست و روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر از این فرودگاه تردد می کنند. با این حال  گزارش ها حاکی است که تعداد سفرهای هوایی این فرودگاه در دو ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

معاون وزیر حمل و نقل انگلیس سه شنبه گذشته اعلام کرد که حجم کل ترافیک هوایی در سراسر این کشور ۹۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

در همین پیوند خطوط هواپیمایی «ایزی‌جت» ۱۱ فروردین گذشته اعلام کرد که تمام پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورده است. یک روز بعد خطوط هواپیمایی «بریتیش ایرویز» از تصمیم مشابهی خبر داد و اعلام کرد تمام پروازهای خود در فرودگاه گتویک لندن متوقف و پروازها در فرودگاه هیترو به‌صورت محدود انجام می‌شود.

نتیجه تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نشان می دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha