افزایش ۶۵ درصدی تماشای فیلم و سریال

تهران- ایرنا- کاربران فضای مجازی در قرنطینه خانگی بیش از قبل به سمت پلتفرم‌های نمایش آنلاین ویدیو (vod) رفتند. میانگین دقایق تماشای روزانه محتوا ۶۵ درصد رشد داشته و محتواهای مورد علاقه کاربران فیلم‌های خانوادگی کمدی بوده است.

نزدیک به دو ماه از قرنطینه خانگی به علت شیوع کرونا می‌گذرد. یکی از مواردی که برای سرگرمی مردم در نظر گرفته شد، مهیا کردن بستری برای دسترسی راحت و ارزان به پلتفرم‌های انتشار ویدیو بود. در همین راستا دو هفته اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات در نظر گرفته شد و پلتفرم‌هایی ویدیویی اشتراک خود را برای کاربران رایگان کردند. 

پلتفرم فیلیمو یکی از تامین کنندگان محتوای ویدیویی در فضای آنلاین ایران و از بازیگران اصلی این حوزه، از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با اقدام‌­های تشویقی و محتوایی، در راستای کمک به حفظ سلامت جامعه فعالیت‌­های زیادی را انجام داده است.

این اقدام‌­ها با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوا برای رفع نیاز سلیقه‌­های مختلف آغاز شد و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشن­‌ها از ۷ تا ۲۹ اسفند ۹۸ ادامه پیدا کرد.

این پلتفرم نمایش آنلاین ویدیو با بررسی رفتار کاربران در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به ۷ اسفند، به اطلاعات جالبی از تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است. این گزارش در ادامه بخشی از این اطلاعات را بازگو می­‌کند.

پادشاه ایام قرنطینگی: فیلم

کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راه­‌حل­‌ها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلم­‌های جدید نیز در ثبت چنین رکوردی بی‌­تاثیر نیست.

با این حال در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در پلتفرم ویدیو درخواستی نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی حدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان می‌­دهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرم‌­های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی­مان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت را به نمایش بگذارد.

رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته به ثبت رسیده است که دسته بندی­‌های مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشته‌­اند. در این ایام پنج دسته‌­بندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند.

همچنین افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش ۳۵ درصدی تماشا از طریق تلویزیون­­‌های هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان می‌­کند. شاید بتوان گفت افراد به جای تماشای انفرادی ویدیوها در گوشی تلفن همراه و تبلت به سمت استفاده از تلویزیون هوشمند و تماشای فیلم همراه با خانواده قدم برداشته‌اند.

همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

من می­خندم پس هستم

یکی از اطلاعات جالبی که می­تواند سلیقه کاربران در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلم­ها و سریال­هایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص داده‌­اند. این اطلاعات نشان می‌دهد فیلم­های خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند و البته: ما در قرنطینه می­خندیم پس هستیم!

در گروه فیلم­ها و سریال‌­های خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن این پلتفرم نمایش آنلاین ویدیو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشن‌های پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد. بررسی جدید فیلیمو نشان می­دهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به ترتیب انیمیشن «یخ زده»، انیمیشن «سگ­های نگهبان»، فیلم سینمایی «جومانجی مرحله بعدی»، فیلم سینمایی «سونیک خارپشت» و فیلم سینمایی «شیوع» بوده‌­اند. «شیوع» فیلمی واقع­گرا درباره همه­‌گیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابه­‌اش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha