۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۴۸
کد خبر: 83745024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دورنمای ناپیدای رفع محدودیت‌های رفت‌وآمد در انگلیس

۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۴۸
کد خبر: 83745024
دورنمای ناپیدای رفع محدودیت‌های رفت‌وآمد در انگلیس

لندن- ایرنا- هم‌زمان با گرم شدن دمای هوا و افزایش فشار سازمان‌ها، نهادها، احزاب سیاسی و مردم انگلیس برای بازگشت به شرایط عادی زندگی، هنوز دورنمای روشنی درباره رفع محدودیت‌های اجتماعی و مقررات منع رفت و آمد برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور دیده نمی‌شود.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس عصر پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه دولت تصریح کرد که تدابیر سختگیرانه عبور و مرور باید تا عبور از اوج (پیک) بحران کرونا ادامه یابد. 

وی با اشاره به بروز برخی نشانه‌های مثبت از اجرای مقررات سختگیرانه اجتماعی افزود: هنوز برای نتیجه گیری در این زمینه زود است. «آمار مرگ و میر رو به افزایش است و به اوج این ویروس نرسیده‌ایم. بنابر این هنوز برای برداشتن محدودیت ها زود است و باید طبق برنامه پیش برویم.»

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چهارم فروردین با اعلام وضع اضطراری از مردم این کشور خواست تا در راستای مقابله با کرونا از منزل بیرون نروند.

او در سخنانی که از رسانه‌های گروهی پخش شد، تصریح کرد که افراد تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند.

به گفته نخست وزیر انگلیس، تمام فروشگاه‌ها به غیر از عرضه کنندگان کالاهای ضروری مانند خوراکی و دارویی بلافاصله تعطیل شده، ملاقات با دوستان ممنوع و تنها یک شکل از ورزش در روز در فضای آزاد مجاز است.

جانسون همچنین عنوان کرد که تردد به محل کار تنها در شرایط اضطرار و اگر امکان کار از خانه وجود نداشته باشد امکان پذیر است.

وزیر بهداشت انگلیس طبق قانون موظف است هر سه هفته یکبار درباره تداوم و یا توقف این مقررات تجدیدنظر و مراتب را به اعضای دولت اعلام کند.

با این حال، گرم شدن دمای هوا و نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید پاک، باعث استیصال و تمرد مردم از مقررات رفت‌ وآمد در این کشور شده است.

پلیس کلان‌شهر منچستر پس از شناسایی و برخورد با برگزاری ۶۶۰ گردهمایی غیرقانونی در چند روز گذشته، نسبت به تداوم نقض مقررات در این شهر هشدار داد.

همچنین گزارش‌ها از افزایش سفرهای گردشگری و از سرگیری دید و بازدیدهای خانوادگی در انگلیس حکایت دارد.

رهبر دومین حزب سیاسی پرجمعیت‌ این کشور از دولت خواسته تا برنامه خود را درباره نحوه خروج از این محدودیت‌ها اعلام کند. 

«کی‌یر استارمر» رهبر جدید حزب کارگر با صدور بیانیه‌ای افزود: شرایط برای مردم بسیار دشوار و لازم است بدانیم که دولت برای خروج از این محدودیت‌ها چه برنامه‌ای را در نظر گرفته است.

مشاوران پزشکی دولت هفته آینده نتایج حاصل از اجرای محدودیت‌های عبور و مرور برای مهار کرونا را به اعضای دولت ارائه خواهند داد. برخی وزرا معتقدند؛ تصمیم گیری درباره توقف یا تمدید مقررات منع رفت‌ وآمد باید به زمان بازگشت نخست وزیر به سر کار موکول شود. 

این بدین معناست که با توجه به وخامت وضع جسمانی جانسون، بعید است که او تا چند هفته آینده از بیمارستان ترخیص شود و لذا دورنمایی برای رفع مقررات منع تردد بزودی قابل تصور نیست.

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در سخنان خود تصریح کرد که تلاش های صورت گرفته را نباید از بین برد و «به ویروس کرونا شانس دو باره داد تا افراد بیشتری را قربانی کند». «پتریک والانس» مشاور بهداشتی دولت نیز که در جلسه خبری امروز شرکت داشت عنوان کرد که سیاست فاصله ایمنی در آستانه اثرگذاری است. 

آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس روی شیب صعودی قرار دارد و گفته می‌شود که تعداد فوتی‌ها هفته آینده به اوج می‌رسد. تاکنون ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و هفت هزار و ۹۷ نفر جان باخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha