سید مجتبی هاشمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور به دلیل بروز و همهگیری بیماری نوپدید کرونا و تعطیلی مدارس و بر اساس راهکار ۴-۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر گسترش بهرهبرداری از ظرفیت آموزشهای غیرحضوری و مجازی در برنامههای آموزشی و تربیتی ویژه معلمان، دانشآموزان و خانوادهها براساس نظام معیار اسلامی و با رعایت اصول تربیتی از طریق شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات" است.
هاشمی عنوان کرد: استفاده از همه ظرفیتهای موجود به منظور پاسخگویی به نیازهای تربیتی، مشاورهای، فرهنگی؛ اعتقادی و هنری دانشآموزان و اولیاء امری ضروری است.
وی به مهمترین اهداف "شبکه اجتماعی دانشآموزان" اشاره کرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانشآموزان، فراهم کردن فرصت برابر برای دریافت خدمات و آموزشهای تربیتی، گسترش فرهنگ ناب قرآنی، عترت (ع) و نماز در بین دانشآموزان، ارتقای سلامت روانی_ اجتماعی دانشآموزان و پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی، توسعه و ساماندهی فعالیتهای فرهنگی و هنری مدارس، افزایش مشارکت دانشآموزان در فرآیند پرورشی و فرهنگی و توسعه سواد رسانهای به عنوان یکی از مهمترین محورهای آموزش و پرورش به منظور تداوم فعالیتهای پرورشی و فرهنگی است.
این مسئول خاطر نشان کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» بستری مساعد برای تعاملات آموزشی و پرورشی دانشآموزان و سایر ذینفعان آموزش و پرورش مشتمل برمدیران، معاونان، مربیان، مشاوران و اولیا کشور فراهم کرده و این مجموعه را در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی یاری میکند.
هاشمی ضمن تأکید بر بهرهبرداری مناسب از بستر کارآمد فضای مجازی گفت: تولید محتوای پرورشی و فرهنگی جذاب و ارائه آن در شبکه "شبکه اجتماعی دانش آموزان"، فرصتهای از دست رفته اجرای فعالیتهای پرورشی را جبران و درکاهش دغدغههای اجتماعی همکاران، دانشآموزان و اولیای آنها تأثیر به سزایی دارد.
وی ادامه داد: استفاده از همه ظرفیتهای موجود به منظور پاسخگویی به نیازهای تربیتی، مشاورهای، فرهنگی؛ اعتقادی و هنری دانشآموزان و اولیاء امری ضروری است.
هاشمی مهمترین اهداف "شبکه اجتماعی دانشآموزان" را غنی سازی اوقات فراغت دانشآموزان، فراهم کردن فرصت برابر برای دریافت خدمات و آموزشهای تربیتی، گسترش فرهنگ ناب قرآنی، عترت (ع) و نماز در بین دانشآموزان، ارتقای سلامت روانی_ اجتماعی دانشآموزان و پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی، توسعه و ساماندهی فعالیتهای فرهنگی و هنری مدارس، افزایش مشارکت دانشآموزان در فرآیند پرورشی و فرهنگی و توسعه سواد رسانهای به عنوان یکی از مهمترین محورهای آموزش و پرورش به منظور تداوم فعالیتهای پرورشی و فرهنگی دانست و گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزان"شاد" بستری مساعد برای تعاملات آموزشی و پرورشی دانشآموزان و سایر ذینفعان آموزش و پرورش مشتمل برمدیران، معاونان، مربیان، مشاوران و اولیاء و ... کشور فراهم کرده و این مجموعه را در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی یاری میکند.
هاشمی ضمن تأکید بر بهرهبرداری مناسب از بستر کارآمد فضای مجازی گفت: تولید محتوای پرورشی و فرهنگی جذاب و ارائه آن در شبکه "شبکه اجتماعی دانش آموزان"، فرصتهای از دست رفته اجرای فعالیتهای پرورشی را جبران و درکاهش دغدغههای اجتماعی همکاران، دانشآموزان و اولیای آنها تأثیر به سزایی دارد.
اموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.
یک مسئول آموزشی:
شبکه اجتماعی دانشآموزان بستری برای غنیسازی اوقات فراغت است
۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰
کد خبر:
83746169
شهرری - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: شبکه اجتماعی دانشآموزان" بستر مناسبی برای غنیسازی اوقات فراغت و فرصتی برای بهرهوری علمی و آموزش است.
اخبار مرتبط
-
اجرای طرح شاد در مدارس، آموزش در فضای امن نظام آموزشی است
شهرری- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری گفت: اجرای طرح شاد در مدارس، آموزش در فضای…
-
تعطیلات فرصتی برای پویایی ذهن و ایجاد تغییر و تحول است
شهرری - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران…
-
۳۵۰ فیلم تدریس در مدرسهمجازی شهرستانهای تهران تولید شد
شهرری - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از فعالیت مدرسه مجازی…
نظر شما