۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 83746288
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا خانه ملی‌پوشان گنبدی را تبدیل به باشگاه کرد

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83746288
کرونا خانه ملی‌پوشان گنبدی را تبدیل به باشگاه کرد

گنبدکاووس- ایرنا - تعطیلی فعالیت‌های ورزشی ناشی از شیوع کرونا، دلیل خوبی برای توقف فرایند آماده‌سازی ورزشکاران حرفه‌ای نیست و بسیاری از آن‌ها از جمله ملی‌پوشان گنبدی رشته‌های گوناگون با وجود قرنطینه خانگی، برنامه آماده‌سازی و تمرینی خود را بدون وقفه و با جدیت در خانه انجام می‌دهند.

تعطیلی اماکن ورزشی و باشگاه‌ها ناشی از کرونا سختی های زیادی برای ورزشکاران گنبدی به همراه داشت اما خللی در اراده آن ها ایجاد نکرد تا این ملی پوشان با حفظ آمادگی بدنی، خود را آماده شروع دوباره مسابقات حرفه‌ای لیگ های کشوری کنند.

زهرا دانایی‌طوس عضو تیم ملی والیبال نشسته زنان به ایرنا گفت: تمرین کردن در باشگاه ها به دلیل فراهم بودن انواع امکانات، آسان تر است اما در این روزها که چاره ای جز خانه نشینی نداریم، باید با حداقل تجهیزات آمادگی بدنی خود را حفظ کنیم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی های آسیایی جاکارتا افزود: در مدت ۲ ماه اخیر که تمرینات باشگاهی تعطیل شده و در خانه مانده ام، تمرینات بدنسازی و کار با توپ را با امکانات کم و در فضای محدود خانگی فراموش نکرده و با شبیه سازی تمرینات تیمی، فرم بدنی خود را حفظ کردم.

وی با اشاره به وجود دستگاه‌های مختلف در باشگاه و شرایط بهتر برای انجام تمرینات گفت: مشابه سازی تمرینات و انجام حرکات بدون داشتن دستگاه‌های لازم و تخصصی در خانه سخت است اما با طراحی حرکات مختلف بر اساس تمرینات پیشنهاد شده مربیان تیم ملی، همچنان با علاقه به فعالیت ورزشی خود ادامه می‌دهم.

مسعود پیروزی عضو تیم ملی بدمینتون نیز گفت: حفظ آمادگی نسبی برای ورزشکاران حرفه‌ای با انجام تمرین حتی در فضای محدود منزل ضروری است چرا که احتمال افزایش وزن در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی و تمرینات بدن‌سازی وجود دارد.

وی گفت: همراه با سایر ورزشکاران تلاش دارم سهم کوچکی در مهار کرونا داشته باشم که حفظ قرنطینه خانگی و انجام تمرین در منزل در کنار کمک به اقشار نیازمند بخشی از ادای این سهم است.

بهمن سالمی دیگر ورزشکار گنبدی عضو تیم ملی والیبال ساحلی که با شیوع کرونا و اعلام قرنطینه خانگی در خانه خود در شهر مرزی اینچه‌برون بسر می‌برد گفت: در هفته های اخیر تمرین بدنسازی و کار با توپ را با همراهی اعضای خانواده در حیاط خانه‌ام انجام می‌دهم.

وی افزود: با وجود داشتن حیاط و امکان انجام تمرینات با توپ، برای انجام تمرینات تخصص نیازمند استفاده از دستگاه‌های موجود در باشگاه هستم و امیدوارم هرچه زودتر با عادی شدن شرایط و مهار کامل کرونا، بار دیگر فرصت حضور در باشگاه و انجام تمرین با دیگر ملی پوشان فراهم شود.

محمد نعمتی عضو گنبدی تیم ملی والیبال نشسته مردان نیز از راه اندازی کانال تلگرامی توسط مربی بدنساز تیم ملی برای انجام تمرین در خانه خبر داد و گفت: بسیاری از تمرینات سبک را بر اساس برنامه‌ های ارایه شده انجام می‌دهم تا از آمادگی حداقلی دور نشوم.

وی گفت: نشستن در خانه و دوری کامل از تمرینات تخصصی برای ما که در لیگ حرفه ای مشغول بازی بوده و علاوه بر آن باید خود را برای مسابقات مهم بین المللی با تیم ملی آماده کنیم، قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: اگر چه انجام تمرین در خانه از کیفیت مشابه تمرین در باشگاه برخوردار نیست اما حداقل فایده آن، حفظ قوای بدنی و جلوگیری از افزایش وزن است. 

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: اماکن ورزشی این شهرستان بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا مانند دیگر استان‌ها از حدود ۲ ماه قبل تعطیل شده و ورزشکاران ملی پوش گنبدی مجبور به انجام تمرین در خانه هستند.

حجت الله یوسفی اظهارداشت: با توجه به گسترده شیوع کرونا در دنیا، انجام مسابقات ورزشی بین‌المللی هم به تعویق افتاده اما ورزشکاران ملی پوش باید با انجام تمرینات، آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بعد از بهبود وضعیت حفظ کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: تاکنون ابتلا به کرونا در میان ورزشکاران این شهرستان گزارش نشده و بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا همچنان تعطیلی فضاهای ورزشی تا پایان اردیبهشت تداوم دارد.

ویروس کرونا موسوم به "کووید ۱۹"  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر پارسال) در شهر ووهان چین گزارش شد.

طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۵۵ نفر در کل جهان به کرونا مبتلا شده اند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha