بِلاول زرداری: تحریم‌های ضدبشری آمریکا مردم منطقه را به خطر انداخته است

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس حزب مردم پاکستان و فرزند رئیس جمهوری پیشین این کشور روز شنبه گفت: تحریم‌های ضدبشری آمریکا در وضعیت شیوع کرونا جان مردم ایران و ملت‌های منطقه را به خطر انداخته است. 

«بِلاول بوتو زرداری» طی گفت وگوی در برنامه شبکه خبری اسکای نیوز درخصوص وضعیت پاکستان و اوضاع منطقه ناشی از شیوع ویروس کرونا، افزود: وقت آن رسیده که قدرت‌های جهان در رویکرد خود تجدیدنظر کنند و برای غلبه بر بحران همه گیر کرونا کشورهای ثروتمند باید به یاری کشورهای ضعیف بشتابند. 
وی تاکید کرد: چاره اصلی نجات از کرونا همکار جمعی است و جامعه جهانی باید در این مسیر قدم بردارد. برای این مهم کشورهایی که دارای توانایی‌های بالا و منابع غنی هستند می‌بایست به کشورهای ضعیف کمک کنند. 
بلاول زرداری که فرزند خانم بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان است، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر جامعه بین الملل به سمت چندجانبه گرایی پیش رفته است اما برخی مانند رئیس جمهوری آمریکا مغایر با این سیاست عمل کردند. 
وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر ترویج جنگ تجاری اقدام به تحریم جمهوری اسلامی ایران کرد که ما امروز این وضعیت را تهدید جدی علیه سلامت مردم ایران و سایر ملت‌های منطقه می‌دانیم. 
رئیس حزب مردم پاکستان درخصوص مشکلات پیش روی این کشور ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: ما منابع آنچنانی مانند کشورهای غربی نداریم اما از هیچ تلاشی برای مهار کرونا و رسیدگی به آسیب دیدگان دریغ نخواهیم کرد. 
وی اظهار داشت: پاکستان به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و نظام سلامت کشور آنقدر قوی نیز که بتواند با این بیماری همه گیر مقابله کند. 
بلاول زرداری که حزب وی از اعضای اصلی جناح مخالف دولت پاکستان است، گفت: با شیوع کرونا در این کشور اپوزیسیون با کنار گذاشتن اختلافات، در کنار دولت مصمم به مدیریت کرونا و کمک به بهبود اوضاع است. 


خانم «نفیسه شاه» سخنگوی حزب مردم پاکستان نیز هفته گذشته طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد با بیان اینکه آمریکا به رغم فشارهای بین‌المللی تحریم‌های ضد ایرانی را لغو نکرده افزود: باید این تحریم‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از فاجعه انسانی واقتصادی برداشته شود. 
 «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان که پیش‌تر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف کرده بود، سوم فروردین در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم‌ها لغو شود. 
 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان‌های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تأکید دارند، هفته گذشته بار دیگر بر تداوم تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران تاکید کرد. 
با وجود ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم‌های غیرانسانی واشنگتن مانع دسترسی ایران به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری از ویروس کرونا شده است. 
به همین منظور دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به همتایان خود، آن‌ها را از تاثیرات بسیار منفی اقدامات تحریمی آمریکا بر تلاش‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا آگاه کرد و از آن‌ها خواست که رعایت این تحریم‌ها را کنار بگذارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha