۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83747523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی با ابتکار عمل حماس برای مبادله اسرا موافقت کرد

تهران-ایرنا- با وجودی که گروههای فلسطینی در پرونده مبادله اسرا به رژیم صهیونیستی بی اعتمادند، منابع مصری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با اعلام شروطی ابتکار عمل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای مبادله اسرا را پذیرفته است.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، منابع مصری مرتبط با میانجیگری مصر میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی درباره گفت و گوهای تازه برای تبادل اسرا اعلام کردند که رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای این مبادله اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با یک میانجی مصری پیام خود مبنی بر شروطش برای مبادله اسرا را به جنبش حماس اعلام کرده است که یکی از آنها این است که حماس اطلاعاتی درباره اسرای این رژیم و وضعیت آنها ارایه دهد تا گام های نخست برای آزادی اسرای بیمار و کهنسال برداشته شود. 

همچنین در این پیام رژیم صهیونیستی جزئیاتی را درباره آزادی شماری از زنان اسیر در مرحله بعد اعلام کرده است. 

منبع مصری گزارش دادند که اگر بر سر شرط های رژیم صهیونیستی توافق شد این توافق در بازه زمانی طولانی مدتی اجرا می شود با این تضمین که گروههای فلسطینی دست به تشدید اقدامات خود در این زمان علیه سرزمین های اشغالی بخصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا نزنند.

طبق گزارش این منابع، قاهره  با فرماندهان حماس وجهاد اسلامی در ارتباط است تا پیام رژیم صهیونیستی را به آنها برساند.

«یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه  پیش از این اقدام به امتیازدهی جزئی در پرونده اسیران در مقابل آزادی اسرای بیمار وسالخورده و زنان اسیر فلسطینی به عنوان یک اقدام انسانی در سایه شیوع ویروس کرونا کرده بود. 

پیشتر «موسی دودین» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس  در واکنش به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز مذاکرات درباره تبادل اسرا اظهار داشت که نتانیاهو یک «پروپاگاندای رسانه‌ای» را مدیریت می‌کند٬تنها چیزی که نتانیاهو به آن اهمیت می‌دهد آزاد کردن اسرای صهیونیستی نزد مقاومت بوده و در عمل هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مسئول جان همه اسرای فلسطینی است به مقامات رژیم اشغالگر هشدار داد که در زمینه تبادل اسرا تعلل نکنند؛ زیرا هیچ فرصتی دوبار تکرار نمی‌شود و در صورت سهل‌انگاری صهیونیست‌ها ممکن است آنها در شرایط پیچیده‌تری مجبور به مذاکره شوند.

با شناسایی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در زندان های رژیم صهیونیستی، مقامات فلسطینی نسبت به احتمال ابتلای اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به این ویروس ابراز نگرانی کرد.

کمیته اسرا و آزادگان پیش از این اعلام کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا در زندان‌های اسرائیل، هیچ تصمیمی برای آزادی اسرای فلسطینی اتخاذ نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha