جمع آوری معتادان در تهران نیازمند ابلاغ ستاد کرونای کشور است

تهران- ایرنا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: جمع آوری معتادان متجاهر رها شده در محله های شو، هرندی و مولوی نیازمند ابلاغ ستاد مقابله با کرونای کشور است.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منتظر دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر به ستاد مقابله با ویروس کرونا هستیم تا با مصوب شدن آن، طرح جمع آوری را آغاز کنیم.

وی افزود: در این دستورالعمل ها باید تمام جوانب از جمله نیروهای آموزش دیده با لباس های بهداشتی اعم از ماسک، دستکش، شیلد صورت و مواد ضدعفونی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه پلیس تهران اقلام بهداشتی را تهیه کرده است گفت: مشکلی در اقلام بهداشتی نداریم اما برای جمع آموری معتادان متجاهر باید خودروهای مخصوص جمع آوری و اتوبوس هایی برای انتقال آنها به مراکز ترک اعتیاد اجباری در اختیار این نهاد قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت اختصاص امکانات و ابلاغ ستاد مقابله با کرونای کشوری این طرح را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته، انتشار تصاویری از حضور معتادان در روزهای خلوت کرونایی تهران در محله های فرحزاد، شوش، مولوی، هرندی و دروازه‌غار صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان رساند تا مسئولان وادار به اتخاذ تصمیم های جدید برای مدیریت معتادان در این مناطق شوند.

حدود پنج هزار معتاد از مرکز فشافویه و حدود ۵۰۰ معتاد از مراکز بهزیستی که طول دوره درمان آنان به اتمام رسیده بود مرخص شدند که به علت محدودیت ظرفیت گرمخانه ها برای نگهداری، شاهد حضور معتادان در سطح شهر شدیم.

همچنین مدیر کل بهزیستی استان تهران روز گذشته اعلام کرد: در صورتی که پلیس تهران اقدام به جمع آوری معتادان کند این نهاد آماده پذیرش و غربالگری یک هزار معتاد متجاهر رها شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha