۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83747728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسارت سرما به کشاورزی بجنورد سه هزار و ۶۸ میلیارد ریال اعلام شد

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بجنورد گفت: بارش برف و برودت هوا در هفته گذشته سه هزار و ۶۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال به کشاورزان این شهرستان در حوزه زراعی و باغی خسارت زد.

اسماعیل محمودآبادی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف در بیستم فروردین ماه جاری به پنج هزار و ۹۴۷ هکتار از باغ ها و ۳۹۷ هکتار از کشتزارهای این شهرستان آسیب رسانده است که بیش‌ترین این خسارت به مزارع گندم، جو و کلزا و گونه های باغی انگور، گردو و بادام وارد شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله کشاورزان به خصوص باغداران به علت شرایط خاص اقلیمی بجنورد متحمل خسارات مالی و بعضا جبران ناپذیری می شوند، گفت: کشاورزان باید بحث بیمه محصولات زراعی و باغی خود را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی در تمام فصول سال برای ارایه راهکارهای مناسب به منظور کاهش میزان خسارات وارده به محصولات کشاورزی ناشی از هرگونه بحران طبیعی، آماده خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی هستند.

شهرستان بجنورد ۵۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۷۰ درصد از این سطح دیم و ۳۰ درصد آبی است که از مجموع این اراضی ۱۱ هزار و ۵۷۶ هکتار بخش زراعی آبی و ۳۹ هزار و ۷۸۵ زراعی دیم است.

سالانه در این شهرستان افزون بر ۲۳۴ هزار تن انواع محصولات تولید می شود.
شهرستان ۳۰۰ هزار نفری بجنورد ۱۷ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha