۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83747995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشاورزان این شهرستان به ویژه منطقه «باروق» نسبت به سمپاسی مزارع گندم و جو علیه آفت سن در اسرع وقت اقدام کنند.

علی دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش تراکم سن مادر در مزارع گندم و جو، جهت جلوگیری از ایجاد خسارت در این مرحله و به ویژه در مراحل بعدی رشد مزارع، از تاریخ ۲۴ فروردین نسبت به سمپاشی مزارع خود باید اقدام کنند.

وی افزود: آفت سن مادر در بعضی از مزارع شهرستان مشاهده شده که در منطقه «باروق» به مرحله نرم مبارزه رسیده و باید جهت جلوگیری از خسارت آفت به مزارع سمپاشی بر علیه آن انجام شود.

وی بیان کرد: در سال‌زراعی جاری، ۲۴ هزار و ۱۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندوآب به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان ۱۳ هزار و ۳۷۱ هکتار مربوط به گندم دیم و ۱۰ هزار و ۷۹۰ هکتار مربوط به گندم آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: چهار هزار و ۶۵۴ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان نیز زیر کشت جو رفته است که سه هزار و ۴۱۶ هکتار مربوط به جو آبی و ‌هزار و ۲۳۸ هکتار مربوط به جو دیم است.
میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha