۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83748528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه‌های سلامت، کمک‌کار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا در ‌آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مسوول دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ‌آذربایجان‌غربی گفت: خانه‌های سلامت که در ۱۵ شهرستان استان راه‌اندازی شده، کمک‌کار دانشگاه برای مقابله با کرونا بوده است.

مهران میرزایی روز سه‌شنبه در جمع اعضای این شورا افزود: این خانه‌ها در راستای بهره‌مندی از ظرفیت صنوف مختلف مردمی برای ارتقای سلامت طی سال گذشته در سطح شهرستانی و استانی شکل گرفته که در این مدت، فعالیت چشمگیری در حوزه فرهنگسازی و آگاهسازی عمومی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا داشته است.

وی اضافه کرد: رسالت مهم خانه‌های مشارکت مردم در سلامت در این ایام، ارتقای سطح سواد سلامت مردم در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بوده و در این راستا با تشکیل شبکه‌هایی در فضای مجازی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در سطح استان توسط اعضای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت اطلاع رسانی شده است.

وی بیان کرد: با توجه با بازنشر مطالب تولید شده توسط خانه‌های مشارکت در شبکه‌های مجازی درون و برون استانی، پیش بینی می شود که مخاطبان این مطالب به میلیون‌ها نفر برسد.

مسوول دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ‌آذربایجان‌غربی ادامه داد: اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت همچنین نسبت به ضد عفونی معابر در سطح شهرستان‌ها، تهیه اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی و حمایتی به خانواده‌های قرنطینه بیماران کرونایی اقدام کرده و در این راستا بیش از سه هزار بسته کمک معیشتی تهیه و اهدا شد.

میرزایی گفت: اعضای خانه‌های مشارکت با تهیه یک هزار دست لباس حفاظت فردی و چهارهزار جفت دستکش، شیلد و ۱۰ هزار ماسک جراحی، ۱۶۰‌ماسک دائمی، ۵۰۰ ماسک استاندارد و  سایر اقلام موردنیاز کادردرمان برای مقابله با بیماری کرونا توانسته اند موجبات دلگرمی و فعالیت توام با سطح ایمنی بالای کادردرمان در بیمارستانهای سطح استان برای مقابله با کرونا را فراهم آورند.

به گزارش ایرنا، خانه‌های سلامت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ‌آذربایجان‌غربی فعالیت دارند و معتمدان و اصناف اعضای آنها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha