۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83749033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 روسیه سرزنش سازمان جهانی بهداشت توسط واشنگتن را نگران کننده خواند

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تلاش‌های آمریکا برای سرزنش دیگران ازجمله سازمان جهانی بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا را نگران کننده خواند.

در این بیانیه که روز دوشنبه در حساب کاربری این سازمان در فیسبوک منتشر شد، آمده است: در شرایط انتشار سریع ویروس کرونا در جهان، شاهد هستیم برخی کشورها سعی دارند دیگران را مسئول وخامت اوضاع در خارج از مرزهای خود معرفی کنند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: مقامات آمریکایی به گونه ای حرف می زنند که گویا سازمان جهانی بهداشت در خصوص بیماری کرونا غفلت کرده و در سیر انتشار این بیماری واگیر در چین به زیان کشورهای دیگر عمل کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: همان گونه که در نشست مطبوعاتی سخنگوی وزارت خارجه ما اعلام شد معتقدیم که این گونه موضع گیری (موضع آمریکا در قبال شیوع کرونا) غیرسازنده است.

«این موضع آمریکا بویژه با توجه به بیانیه نهایی نشست ویدئویی اخیر گروه 20 و قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل که نقش مرکزی هماهنگ کننده در مبارزه با کرونا به سازمان بهداشت جهانی واگذار شده تعجب آورتر است.» 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته به شدت از سازمان جهانی بهداشت انتقاد و آن را متهم کرد که بیش از حد بر چین متمرکز شده و مشاوره بدی در هنگام شیوع ویروس جدید کرونا ارائه کرده است. 

ترامپ همچنین تهدید کرد که واشنگتن در نظر دارد کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را متوقف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha