۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83749794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دریافت مجوز برای تولید ماسک از نهادهای مسوول ضروری است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دریافت مجوز برای تولید ماسک از نهادهای مسوول از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضروری است.

بهنام شهدی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی روند تهیه و توزیع ماسک‌های بهداشتی در آذربایجان‌غربی افزود: ماسک‌های تولیدی باید با رعایت تمامی اصول بهداشتی و با نرخ‌های مصوب در اختیار متقاضیان و گروه‌های هدف قرار گیرد.

وی با قدردانی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان در بهبود بیماران مبتلا به بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری در جامعه، اظهار کرد: یکی از مهمترین ملزومات جلوگیری از شیوع این بیماری استفاده از ماسک‌های بهداشتی است که به دلیل استفاده و متقاضی زیاد، متاسفانه میزان تولید آن در استان جوابگو نیست.

وی اضافه کرد: اتحادیه خیاطان با نظارت مجمع امور صنفی و دانشگاه علوم پزشکی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استانداردهای لازم در قالب یک مجموعه به‌صورت جدی برای تولید ماسک‌های بهداشتی به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا نیازهای جامعه در این زمینه تامین شود.

وی ادامه داد: برخی افراد خواسته یا ناخواسته به‌صورت انفرادی یا گروهی بدون نظارت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید و عرضه ماسک در جامعه می‌کنند که از آنان نیز درخواست می‌شود در صورت علاقه‌مندی برای تولید ماسک در گروه‌های تولیدی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: با سودجویانی که بخواهند از این شرایط ویژه سوء استفاده کرده و ماسک‌های تقلبی و غیربهداشتی در جامعه عرضه کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

شهدی از تشکیل کمیته ویژه توزیع ماسک‌های بهداشتی در استان خبر  داد و گفت: در قالب این کمیته روند توزیع ماسک در در بین گروه‌های هدف اولویت‌بندی شده و با نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بازار محلول‌های ضدعفونی و دستکش تا حدودی در آذربایجان‌غربی بهبود یافته و تنها مشکل در خصوص تامین نیازهای اقلام پیشگیرانه، موضوع ماسک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha