اکران اینترنتی خروج شب گذشته در حالی از دو سامانه فیلیمو و نماوا آغاز شد که یکی از مهمترین نگرانیها درباره اولین تجربه سینمای ایران در زمینه «اکران اینترنتی» امکان دانلود و قاچاق نسخه باکیفیت فیلم در فضای مجازی بود.
انتشار نسخه قاچاق خروج در فضای مجازی تنها چند ساعت پس از آغاز اکران اینترنتی آن نشان داد نگرانیها بی راه نبوده است و حالا سرنوشت یکی از مهمترین ایدهها برای استمرار ارتباط مخاطبان با تولیدات روز سینمای ایران در روزهای تعطیلی سینماها را با تهدید جدی مواجه کرده است.
اما از طرف دیگر نیز پس از گذشت ۲۴ ساعت از اکران آنلاین فیلم خروج که برای اولین بار پیش از نمایش عمومی در سینما در پلتفرمهای ویاودی فیلیمو و نماوا عرضه میشود، فیلیمو و نماوا در گزارشی مشترک از نخستین آمار فروش بلیط این فیلم خبر دادند.
طبق این گزارش و با مجموع آمار هر دو سرویس فیلیمو و نماوا، ۳۳ هزار و ۹۹۵ بلیط در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین خروج به فروش رفته است که درآمدی بیش از ۴۰۷ میلیون تومان را برای این اکران آنلاین به همراه داشته است.
از طرفی طبق معیارهای سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج در دو سرویس ویاودی فیلیمو و نماوا را میتوان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.
این آمار تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بلیط فروشی سینمای آنلاین خروج در فیلیمو و نماوا به ثبت رسیده و با توجه به ادامهدار بودن سینمای آنلاین، در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد تماشاگران فیلم خروج خواهیم بود.
خروج تازهترین ساخته ابراهیم حاتمیکیا با بازی فرامرز قریبیان است که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ۹۸ اتفاق افتاد و بنا به تصمیم سازندگان، با توجه به تعطیلی سینماها ناشی از بحران کرونا به اکران اینترنتی در فیلیمو و نماوا رسید.
تهران- ایرنا- نخستین روز از اکران اینترنتی فیلم سینمایی «خروج» به اندازهای بود که این فیلم هم به صورت رسمی و هم قاچاق خوب دیده شد.
نظر شما