ستاد کیفیت بخشی به شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل می شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تشکیل ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه آموزشی دانش آموز در آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با موضوع اجرایی کردن شبکه آموزشی شاد افزود: ستاد راهبری شبکه شاد در این سازمان و  استانها باید نیازهای دانش آموزان استثنایی و مشکلات آنها در کار با شبکه شاد را شناسایی کرده  و راهکارهای مناسب حل آنها را نیز ارائه دهد.

وی اظهار داشت: در کنار آموزش های مجازی، دانش آموزان با نیاز ویژه که نمی‌توانند به هر دلیلی از این شبکه استفاده کنند  باید شناسایی شده و راهکارهای جایگزین برای آنها پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه  شبکه "مجازی آموزش شاد" شبکه ای امن، انعطاف پذیری، سریع، دقیق و یکپارچه است ادامه داد: با توجه  به بحران کرونا آموزش و پرورش درحال دگردیسی و تحول است و  اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش از طریق آموزش های تلویزیونی و آموزش در بستر فضای مجازی در حال رخ دادن است.

وی افزود: شبکه مجازی آموزش شاد یک مگا پروژه مختص به آموزش و پرورش است  که با نگاه تحولی باید به آن نگاه کرد و ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد جهت پیگیری امور آموزشی دانش آموزان با نیاز های ویژه در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل  خواهد شد.

 معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا نباید روند کارهای معمول را دچار وقفه کند و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان کارها را پیش برد اظهار داشت: آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست و در شرایط کنونی شبکه مجازی آموزش شاد کمک به زیست با کرونا در بعد آموزشی است.

وی تصریح کرد: استفاده از این شبکه در بقیه ایام و در کنار آموزش فیزیکی راهی برای رسیدن به عدالت آموزشی است.

وی افزود: برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند باید راهکارهای عملیاتی ارائه شود تا در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم آموزش های مجازی و دیجیتالی را متناسب  با نیاز دانش آموزان گسترش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به شیوه های توسعه جوامع مختلف اظهار داشت:  باید مراقب بود که شکاف های دیجیتالی، عدالت آموزشی را تحت الشعاع قرار ندهد و دراین راستا باید از ظرفیت های مختلف از جمله ارائه خدمات مشاوره ای به اولیا وتلاش برای انطباق و ارتقای شبکه موجود درراستای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان استفاده کرد.

حسینی با بیان  راهبردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در همه موقعیت های پیش بینی نشده واضطراری، کنترل ومدیریت اوضاع را در دست داشته باشیم و شرایطی مانند شیوع بیماری کرونا یا حوادث طبیعی وموقعیت هایی از این دست، نتواند برنامه های سازمان را تحت الشعاع قرار دهد.

وی بر لزوم تشکیل منظم جلسات شورای راهبری سازمان با شناسایی دقیق اولویت های سازمان براساس برنامه های مدون تاکید کرد وگفت: به منظور استفاده از دیدگاههای همکاران درتصمیم گیریهای سازمان، نمایندگان معلمان در همه کارگروه های سازمان حضور خواهند داشت.

وی افزود: سنجش و ارزیابی برنامه های در دست اجرا، تدوین کتابچه بسته های تحولی سازمان، توزیع به موقع کتب درسی دانش آموزان با نیاز های ویژه و  پیگیری راه اندازی مرکز جامع تشخیص و توانبخشی از جمله مواردی است که نیاز به پیگیری و اهتمام  جدی دارد.

حسینی با بیان اینکه درحوزه اطلاع رسانی، شفافیت، به روز بودن وتعامل با رسانه های کشور ازسیاست های محوری آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: معرفی دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد فرصت سازی و معرفی توانمندی های آنها  و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از برنامه های دارای الویت آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی با بیان اینکه طرح سنجش فراگیرترین طرح در آموزش و پرورش استثنایی است، اظهار داشت: در حوزه برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان  و پیش دبستانی نیز تمهیدات لازم با توجه به شریط کشور پیش بینی شده است، که با اقتضای شرایط شیوع بیماری کرونا، نوآموزان مورد ارزیابی وپایش سلامت وآمادگی تحصیلی قرار خواهند گرفت.

وی  گفت: به زودی میز گفتگوهای اجتماعی با حضور صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش استثنایی، مدیران مدارس، معلمان و اولیا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی خواهد شد.

 شایان ذکر است در این نشست هداوند معاون برنامه ریزی  آموزشی و توان بخشی سازمان با بیان ویژگی های شبکه شاد از تدوین شیوه نامه نحوه آموزش های مجازی ویژه دانش آموزان استثنایی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha