فعالیت‌های «نماد» و «یاریگران زندگی» منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم فعالیت‌های طرح‌های «نماد» و «یاریگران زندگی» منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

در جلسه ای که با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، طرح نماد و یاریگران زندگی و نقش این طرح ها در دروان کرونا تبیین و مورد بررسی قرار گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: نباید فعالیت ها جسته و گریخته باشد بلکه باید به شکلی منسجم و متحد دنبال شود. شورای سیاست گذاری برای این طرح باید تشکیل شود و جلسه هایی منظم به صورت هفته ای برگزار کنید و همچنین آیین نامه ای برای فعالیت های این دوران تهیه و ابلاغ شود.
کاظمی ادامه داد: دستورالعمل اجرایی بسته تحولی معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه باید شامل هر  دو مورد «یاریگران زندگی» و «نماد» شود که هر یک از مدیران گروه برنامه های اجرایی و عملیاتی خود را برای تهیه این دستورالعمل ارائه کنند.
وی تصریح کرد: دستور العمل های روانشناختی ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا برای شرایط بحرانی باید داشته باشیم یعنی اینها بدانند در شرایط خاص مانند سیل، زلزله و یا این بیماری خاص چگونه خود و اطرافیان را مدیریت کنند.
 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام فعالیت های ما باید منجر به کاهش آسیب های اجتماعی شود در غیر این صورت کاری انجام نشده است و این هم زمان بر و هم انرژی بر است و همه باید بدانند در این شرایط خاص که کل کشور درگیر آن است وظیفه هر کس چیست.

برنامه های پرورشی تداوم داشته باشد
در ادامه جلسه شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده است که برنامه ها باید تدوام داشته باشد زیرا ما نمی دانیم شرایط کرونا چگونه است فعالیت ها را نمی توانیم معطل کنیم تا شرایط بهتر شود باید با همین شرایط برنامه ریزی ها را داشته باشیم و فعالیت های خود را در بستر فضای مجازی ادامه بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا انها همه هستند درست است که فضای مدرسه وجود ندارد ولی آموزش و تعلیم تعطیل نشده است پس ما هم فعالیت های خود را بدون وقفه ادامه می دهیم. اما چون شرایط متفاوت شده است این فعالیت ها را در فضای مجازی و شبکه شاد دنبال خواهیم کرد.
وی  افزود: مراکز مشاوره ای در ایام تعطیلی هم فعال هستند و مشاوران با حضور در مراکز خود به صورت تلفنی و غیر حضوری اماده ارائه خدمات  هستند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش های توانمند سازی که به صورت سنتی انجام می شد در حال حاضر به صورت مجازی انجام می شود زیرا این وضعیت (قرنطینه و شیوع بیماری کرونا) ممکن است منجر به اختلالات افسردگی و اضطراب شود.
شکوهی همچنین گفت: در برخی استان ها هم گروه های مددکاری مجازی تشکیل شده است و خدمات مددکاری را به صورت مجازی دنبال می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha