۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 83750380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم، جو و کلزا در شادگان آغاز شد

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83750380
برداشت گندم، جو و کلزا در شادگان آغاز شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت گندم، جو و کلزا ازسطح ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

خلیل منعیات سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان به کشت گندم، چهارهزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو و یکهزار و ۲۰۰ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافت. 
وی افزود: با ورود به موقع کمباین‌ها و شرایط جوی مناسب کار برداشت گندم، جو و کلزا از هفته جاری در زمین های کشاورزی شادگان آغاز شد. 

منیعات به فعالیت هفت کمباین در زمین‌های کشاورزی شادگان به منظور برداشت محصول اشاره کرد و افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول تعداد کمباین‌ها در این شهرستان به ۱۴۰ دستگاه خواهد رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت:سه مرکز خرید محصولات پاییزه در دهستان های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند. 

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۲۴ هزار هکتار از مزارع شادگان زیر کشت گندم، کلزا و جو رفت که بر اثر سیل ۵۰ درصد آن از بین رفت.
آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. 
زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است، از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی جات اهمیت بیشتری دارند.علاوه بر این نخلستان ها از مهمترین منابع در آمدی مردم شادگان به شمار می روند. 
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha