۲۱ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری کمک شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون شرکت‌ها و نهادها، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بیش از ۲۱ میلیارد ریال کمک کردند.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در روزهای اخیر نیز کمک‌های خوبی از سوی سایر نهادهای خیریه، سپاه و بسیج استان و گروه‌های مردمی شده است که هنوز مبلغ ریالی آن جمع‌بندی نشده است.

وی ادامه داد:از ابتدای شیوع ویروس کرونا، شرکت‌ها و نهادها بیش از ۱۲ میلیارد ریال، موسسات خیریه بیش از ۶ میلیارد ریال، سازمان‌های مردم نهاد حدود ۲ میلیارد ریال، گروه‌های داوطلب ۱۶۰ میلیون ریال و ‌خیرین مردمی نیز حدود یک میلیارد ریال برای مقابله به کرونا به مجموعه بهداشت و درمان استان کمک کردند.
شیرانی تصریح کرد: این مبالغ در قالب کمک‌های خانه مشارکت سلامت، انجمن و کانون‌های سلامت‌محور در زمینه تهیه اقلام مصرفی شامل ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش، مواد شوینده، گان جراحی، عینک و لوازم حفاظت فردی برای کادر درمانی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: تامین دستگاه اکسیژن‌ساز و تب‌سنج لیزری، بسته‌های معیشتی و غذایی، پک کامل بهداشتی، پرداخت وام به خانواده‌های بی بضاعت در راستای مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم در مقابل ویروس کرونا از دیگر کمک‌های سازمان‌ها و خیریه‌ها بوده است.

شیرانی، به کمک‌های غیرنقدی گروه‌های مردمی و خیریه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها با آموزش، اطلاع‌رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، کمک در غربالگری مبادی ورودی شهر، برگزاری مسابقات در مورد بیماری کرونا در بین اقشار مختلف و تهیه فیلم و محتواهای آموزشی در جبهه فرهنگی نیز به جنگ بیماری نو پدید کووید ۱۹ آمده‌اند تا همراهی و همکاری یکدیگر بتوان این ویروس را شکست دهیم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha