۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83750966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چین ۱۰۰ میلیون ماسک در اختیار "آ.سه.آن" قرار می دهد

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
کد خبر: 83750966
چین ۱۰۰ میلیون ماسک در اختیار "آ.سه.آن" قرار می دهد

پکن- ایرنا- نخست وزیر چین گفت: پکن ۱۰۰ میلیون ماسک و ۱۰ میلیون لباس محافظ و سایر تجهیزات پزشکی از طریق اهدا و همچنین فروش، در اختیار کشورهای «آ. سه. آن» قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، «لی که چیانگ» روز سه شنبه در نشست ویژه رهبران گروه ۱۰+۳ درباره مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس از پکن سخن می گفت همچنین پیشنهاد کرد تا از نقش مکمل لوازم و تجهیزات پزشکی و زنجیره صنعت برای مقابله بهتر با حوادث اضطراری استفاده شود.

گروه ۱۰+۳ شامل ۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به "آ. سه. آن" و سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن است.

او گفت: پکن از ایجاد یک صندوق ویژه مقابله با ویروس کرونا از سوی "آ. سه. آن" پشتیبانی کرده و از طریق صندوق همکاری چین - «آ.سه.آن» و صندوق همکاری ۱۰+۳ پشتیبانی لازم را ارائه می کند.

لی افزود: چین همچنین برای ایجاد مرکز ذخیره لوازم و تجهیزات پزشکی اضطراری کشورهای ۱۰+۳ و ارتقا کارایی واکنش و تقویت امنیت مواد و تجهیزات پیشنهاد داده است.

وی طرف های مربوط را به پشتیبانی از ایفای نقش رهبری سازمان بهداشت جهانی در پیشگیری و مهار ویروس در سراسر جهان و دفاع مشترک از امنیت بهداشت عمومی منطقه و سراسر جهان دعوت کرد.

"آ.سه.آن + ۳ " در بر گیرنده ۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام، کامبوج، اندونزی، لائوس و برونئی دارالسلام) بعلاوه چین، ژاپن و کره جنوبی است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha