برنامه‌های فرهنگی برای پیشگیری از کرونا در اسلامشهر تدوین می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال تدوین برنامه های فرهنگی منسجم برای پیشگیری از شیوع کرونا هستند.

به گزارش عصر چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان اسلامشهر مسعود مرسلپور امروز در نشست کمیته فرهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا افزود: بیش از دو ماه است که از درگیری کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران با بیماری کرونا می‌گذرد، این ویروس پیچیده به لحاظ تهاجم و همه گیری بیماری، کشورها را به حالت نیمه تعطیل در آورده و از بدو ورود مشکلات اقتصادی ایجاد و آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف وارد کرده است.

وی تصریح کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور نیز همانند دیگر کشورها تمهیداتی برای مقابله با همه گیری این بیماری اندیشیده و اقداماتی در سطح کلان ملی، استانی و شهرستانی از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی کسب و کارها، قرنطینه خانگی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اجرا کرده است.

مرسلپور ادامه داد: همه می‌دانیم کرونا هنوز  وجود دارد اما نمی‌توانیم بخش‌های اقتصادی و مراکز تولیدی را بیش از این غیرفعال نگهداریم.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه ویروس کرونا سبک زندگی و اشتغال را تغییر داده است، گفت: از روز شنبه مراکز تولیدی و بخش‌های اقتصادی کم خطر می‌توانند با رعایت پروتکل ها و توجه به دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند.

مرسلپور بر ضرورت توجه به امر فرهنگسازی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا تاکید کرد و افزود: علاوه بر اجرای برنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا ما نیز باید با تدوین یک برنامه فرهنگی منسجم بر رفتار شاغلان بخش‌های تولیدی، خدماتی، اداری و حتی بانوان خانه دار تاثیر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تولید محتوا در این باره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و با استفاده از شبکه های اجتماعی در جامعه منتشر می شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر تاکید کرد:  همه ادارات و دستگاه های این شهرستان می توانند با استفاده از تمام ظرفیت خود با تولید محتوا در زمینه مشارکت اجتماعی، فرهنگی و تغییر سبک زندگی در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و جلوگیری از آغاز موج دوم آن به یاری ستاد ملی مبارزه با کرونا بشتابند.

مرسلپور گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات می‌توانند با شیوه فرهنگی و بهره‌گیری از تصمیمات ستاد کرونا در اسلامشهر و مسائل پزشکی و برنامه های تولیدی در کمیته فرهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان ضمن آگاه سازی جامعه تاثیر فرهنگی لازم را در زمینه برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس داشته باشند.

مرسلپور اضافه کرد: ایران در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت خوب مردم، نتایج خوب اجرای طرح تحول سلامت، ایثار و فداکاری مدافعان سلامت بهداشت و درمان که یادآور روزهای هشت سال دفاع مقدس، اخلاص و ایثار رزمندگان است، جمهوری اسلامی ایران را در میان کشورهای برتر در حوزه پیشگیری و مبارزه با کرونا قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha