رکوردار دوومیدانی ایران: برای حفظ آمادگی بیرون از خانه می‌دَوم

تهران- ایرنا- رکوردار دوی چهارصد متر با مانع ایران گفت: همه چیز با شیوع ویروس کرونا به هم ریخت به همین علت در خانه تمریناتم را دنبال می‌کنم و برای حفظ آمادگی هفته ای ۲ جلسه نیز در خارج از خانه می دَوم.

«مهدی پیرجهان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تمرین در خارج از خانه،  دستورات لازم بهداشتی و مراقبتی را رعایت می‌کنم  تا به این ویروس مبتلا نشوم.  محل تمرینم اختصاصی است و فقط من و مربی‌ام از آن استفاده می‌کنیم. این برنامه در هفته ۲ بار و هر مرتبه نیز ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته برای افزایش میزان آمادگی و شرکت در مسابقات گزینشی در جزیره کیش تمرینات خود را دنبال کرد، اظهار داشت: در آن مقطع تمرینات به خوبی پیش می‌رفت و به مرز آمادگی برای شرکت در مسابقات رسیده بودم که متاسفانه با شروع  شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی مسابقات و تمرینات ورزشی از جمله رشته دو و میدانی نیز متوقف شد و به خانه بازگشتم.  از آن زمان به بعد در قرنطینه خانگی بسر می‌برم و  براساس برنامه‌ای که مربی در اختیارم گذاشته است تمرین می‌کنم.

پیرجهان در پاسخ به این سووال که تمرینات با چه هدفی طراحی و چه دستوراتی را شامل می شود، اظهارداشت: هدف اصلی از طراحی برنامه ورزش در خانه حفظ  آمادگی جسمانی و نگاه داشتن بدن در فرم مناسب و شرایط مطلوب است.  تمرینات روزانه در منزل، سبک و کم فشار است و به مدت ۲ ساعت در هر روز آن را مطابق با برنامه ارائه شده انجام می‌دهم.

رکورددار دوی چهارصد متر با مانع ایران در پاسخ به این سووال که آیا تمرینات در این حد  می‌تواند به حفظ آمادگی جسمانی یک ورزشکار ملی‌پوش و مدعی کسب سهمیه المپیک کمک کند،  عنوان کرد: به طور حتم مقدار تمرینات کم است اما  با توجه به شرایط سختی که در آن قرارداریم همین مقدار کافی است.  اگر در این شرایط بیش از این به بدن فشار وارد شود، امکان آسیب دیدگی درگیری عضلات بالاتر خواهد رفت از این رو و برای جلوگیری از هرگونه صدمات احتمالی انجام تمرینات سبک در دستور کار قرار دارد.

اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های ملی دو و میدانی برنامه مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۱ توکیو را اعلام کرد. براساس برنامه این اتحادیه این مسابقات آذر ماه امسال شروع و تا تیر ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

پیرجهان در این رابطه نیز گفت: در جریان برگزاری این مسابقات قرار گرفتم اما  از آنجا که آذر ماه شروع فصل سرما است بعید به نظر می‌رسد مسابقات در فضای باز برگزار شود. به هرحال و  براساس الزام کمیته مسابقات این بازی‌ها ثبت رکوردهای ورزشکاران مدعی حضور در المپیک از رقابت‌های آذرماه مورد پذیرش این کمیته خواهد بود چنانچه مسابقاتی برگزار و من نیز بتوانم در آن شرکت کنم به طور حتم در آنجا حاضر خواهم شد.

دارنده مدال طلای جام کازانف ادامه داد: البته در تازه‌ترین تقویم اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های ملی،  رقابت‌های دو و میدانی قرار است از خرداد ماه با برگزاری نخستین دور از مسابقات دایموند لیگ در آمریکا شروع شود اما همانطور که عنوان شد رکورد ورزشکاران دراین مسابقات که هر لحظه نیز امکان تعطیل شدن آن می‌رود در کسب سهمیه لحاظ نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص تغییر مدیریت فدراسیون نیز اظهار داشت: «مهدی مبینی» سرپرست جدید فدراسیون یکی از ورزشکاران قدیمی این رشته است و از روزی که در سمت جدید قرار گرفته با او مرتب در تماس بوده و در جریان برنامه تمریناتم قرار دارد.

پیرجهان در خاتمه برای «احسان حدادی» قهرمان ۶ دوره مسابقات پرتاب دیسک آسیا و دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن که به ویروس کرونا مبتلا شده و با شکست این ویروس به طور کامل بهبود یافته است آرزوی سلامتی و سربلندی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha