نتایج علمی کارآزمایی بالینی داروهای کرونا به‌زودی مشخص می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کارآزمایی بالینی داروهای کرونا مانند "فاوی پیراویر" و چندین داروی دیگر بشکل تنها یا ترکیبی در قالب چندین پروژه با اخذ کداخلاق در شرف انجام است و انتظار داریم به‌زودی نتایج علمی آن مشخص شود.

حسین وطن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از اولویت های ما تولید دارو و مواد اولیه مورد استفاده در درمان بیماری کرونا است، اظهار داشت: چندین شرکت دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی کشور در تلاش برای تولید مواد اولیه و داروی کرونا هستند که امیدواریم هرچه زودتر به این هدف دست یابند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ کارآزمایی بالینی داروهای کرونا در کشور درحال انجام است، بیان داشت: تا قبل از مشخص شدن نتایج کار آزمایی بالینی نمی توان در مورد داروی قطعی قضاوت کرد. امیدواریم که محققان بالینی با موفقیت این مرحله را پشت سر بگذارند تا با دسترسی به دارو بتوان خدمات بهتری به بیماران کرونایی ارایه کرد.

وطن پور ادامه داد: همچنین برخی از شرکت ها و هسته های فناور، داروی مورد نظر خود را فرموله کرده و مواد لازم را آماده کردند تا پس از مثبت بودن نتایج کارآزمایی بالینی و اخذ مجوزهای لازم، دارو در اسرع وقت وارد بازار شود

محققان ایرانی اقدام به ساخت ونتیلاتور کردند

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بیان داشت: محققان ایرانی اخیرا استفاده از ونتیلاتور سیار را برای کمک به درمان بیماری مطرح و اقدام به ساخت آن کردند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت در این زمینه هستند و امیدواریم به زودی به این هدف برسند، ادامه داد: این دستگاه به دلیل امکان جابجایی، می تواند خدمات بهتری به بیماران کرونای که در منازل قرنطینه هستند، ارائه کند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بیان داشت: شرکت های دانش بنیان در حال حاضر ظرفیت تولید دستگاه ونتیلاتور را افزایش دادند تا بخشی از نیازهای بیمارستان ها در داخل کشور تامین شود.

وی به فعالیت پژوهشگران ایرانی در مورد ساخت واکسن اشاره و تاکید کرد: هرچند تولید واکسن زمانبر و هم هزینه بر است اما ۲ شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی نموده و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند که امیدواریم به این هدف بزرگ دست یابند.

وطن پور بیان داشت: شرکت های دانش بنیان همچنین در مورد ساخت تجهیزات برای ضدعفونی کردن محیط کار اقدام کرده اند تا ضمن ضدعفونی محل کار، افراد در بدو ورود یا هنگام خروج از محل کار، نیز ضد عفونی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha