۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83753469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نارضایتی هند از توقف کمک مالی آمریکا به  سازمان جهانی بهداشت

دهلی نو-ایرنا- هند از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای توقف کمک مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت در میان شیوع ویروس کرونا ابراز نارضایتی و اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

به گزارش نشریه " ایندین دیفنس نیوز" یک مقام ارشد در دولت هند که خواست نامش فاش نشود گفت: در حال حاضر تمام تلاش‌ها بر مقابله با ویروس فراگیر کرونا متمرکز شده است. زمانی که جهان از بحران کرونا عبور کرد، ما می‌توانیم این مساله (سازمان جهانی بهداشت) را بار دیگر بررسی کنیم. 
رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر نسبت به رویکرد سازمان جهانی بهداشت در اطلاع رسانی به موقع برای کنترل شیوع بیماری فراگیر کرونا انتقادهایی را مطرح کرده بود سه شنبه شب ضمن متهم کردن این سازمان به پنهان کاری، ‌ ناکارآمدی در عملکرد و نیز انفعال و تاثیر پذیری از چین، ‌ تهدید خود مبنی بر قطع کمک مالی به این سازمان بین المللی را عملی کرد. 
ترامپ همچنین اعلام کرد که تحقیقات کاملی در مورد عملکرد سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد داد. 
آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در آمریکا به سرعت در حال افزایش است و تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۸ هزار و ۵۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
در سطح جهان بیش از ۲ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۳۵ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 
بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. 
علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود. 
واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. 

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha