۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83754534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چین به دنبال تصویب «قانون امنیت بیولوژیک»

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83754534
چین به دنبال تصویب «قانون امنیت بیولوژیک»

پکن- ایرنا- چین اعلام کرد پیش نویس «قانون امنیت بیولوژیک» را با هدف تضمین سلامت مردم و ثبات جامعه وارد تشریفات قانونگذاری خواهد کرد تا این قانون هرچه زودتر تصویب شود.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع "کووید-۱۹"، « شی جین پینگ» رییس جمهوری چین از کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین درخواست کرده بود که تنظیم قانون و مقررات و ایجاد سیستم درباره امنیت بیولوژیک کشور و سیستم تضمین نظام را تسریع بخشد.

در همین راستا در پنجاهمین نشست رییس و معاونان سیزدهمین دور کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین که روز گذشته /جمعه/ در پکن برگزار شد، اعلام شد پیش طرح قانون امنیت بیولوژیک ۲۶ ماه جاری (۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) بار دیگر وارد تشریفات قانونگذاری چین خواهد شد.

ماه اکتبر سال گذشته، کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین به عنوان نهاد قانونگذاری این کشور برای نخستین بار پیش طرح قانون امنیت بیولوژیک را مطالعه و بررسی کرد.

پیش طرح ارایه شده فعالانه با چالش امنیت بیولوژیک کشور مقابله و سیستم امنیت بیولوژیک چین را ایجاد و مرز توسعه تکنولوژی بیولوژیک را با قانون مشخص کرده و با تنظیم اقدامات پیشگیرانه نسبت به تهدید جنگ های بیولوژیکی و بیماری های همه گیر بزرگ مانند سارس، ابولا و تهدیدهای بیولوژیک جدید، سلامت مردم و ثبات جامعه را تضمین می کند.

حزب کمونیست چین: برای مقابله با کرونا با جهان همکاری می کنیم

از سوی دیگر نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز گذشته با ریاست "شی جین پینگ" دبیرکل این کمیته برگزار شد که در جریان آن تاکید شد باید با تقویت همکاری های بین المللی به ویژه از طریق سازمان بهداشت جهانی، کمک های لازم در اختیار کشورهای مربوط قرار گیرد و به شکل های مختلف برای مقابله با بیماری همه گیر کمک کرد.

در این نشست تاکید شد چین باید بیش از پیش در راستای تحکیم وضعیت کنونی کنترل کرونا قدم بردارد در این میان، استان هوبی و شهر ووهان باید بر روی درمان و مراقبت دقیق مبتلایان دارای وضعیت حاد متمرکز شوند همزمان برای جمعیت های کلیدی تست اسید نوکلئیک و برای سایر جمعیت ها نیز در صورت وجود داوطلب این تست انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha