بازی‌های رایانه‌ای آموزشی و غیرآموزشی برای دانش‌آموزان تولید شود

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که با توجه به شیوع کرونا ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی و غیرآموزشی برای دانش‌آموزان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ بنابراین باید در زمینه بازی‌های رایانه‌ای با روحیه جهادی ورود پیدا کنیم و کار را با سرعت جلو ببریم.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی افزود: در راستای تحقق اهداف کلان وزارت آموزش‌ و پرورش‌ برای‌ ظهور، بروز، آموزش و رشد استعدادهای ‌آینده‌سازان ‌ایران ‌اسلامی‌ و بهره مندی از ظرفیت ها، توانمندی ها و تخصص های سایر دستگاه ها مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منعقد شد.

وی تاکید کرد این تفاهم‌نامه به منظور همکاری مشترک در راستای توسعه و حمایت از بازی‌ها و بازی‌سازان ایرانی و اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی بین دانش‌آموزان برای ساماندهی فعالیت‌های فراغتی، فرهنگی و آموزشی نسل جوان منعقد شده است. 

کاظمی اظهار داشت: هدف از این تفاهم نامه آموزش مربیان در تمام نقاط کشور، تدوین سرفصل های آموزشی مناسب، تولید بسته‌های آموزشی، تدوین استانداردهای جشنواره و باشگاه بازی‌سازان، ارائه برنامه، تشکیل و سازماندهی محتوای بازی‌های رایانه‌ای، صدور گواهی‌نامه پایان دوره، آموزش های بازی سازی در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی و کمک به استقرار باشگاه بازی‌سازان است که برای اجرایی و عملیاتی ‌شدن تفاهم نامه کارگروه تفاهم نامه تشکیل و جلسات متعددی برگزار شده است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور به جهت شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شده و دانش آموزان در قرنطینه خانگی به سر می برند؛ بنابراین ضرورت آموزش و ارائه تولیدات مفید بیشتر هر زمانی احساس می شود.

وی ادامه داد: باید در زمینه بازی های رایانه ای با روحیه جهادی ورود پیدا کنیم و کار را با سرعت جلو ببریم تا بازی های آموزشی و غیر آموزشی با استفاده از توان داخلی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: در همین راستا راه اندازی باشگاه بازی سازان فردا در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح شهر تهران برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و تقویت انجمن بازی های رایانه ای کانون های فرهنگی تربیتی و شناسایی دانش آموزان بازی ساز در مدارس از عمده اقدامات این تفاهم نامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha