۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 83756613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روزانه ۱۰۰ واحد خون در آبادان مورد نیاز است

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83756613
روزانه ۱۰۰ واحد خون در آبادان مورد نیاز است

آبادان - ایرنا - رییس سازمان انتقال خون آبادان به کاهش ۵۰ درصدی خون‌گیری در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در همین زمان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط روزانه ۱۰۰ واحد خون در آبادان مورد نیاز است.

سحر مقبلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون با کاهش اهدای خون در آبادان روبه رو هستیم و برای تهیه خون مورد نیاز بیماران با ارتباط تلفنی با اهدا کنندگان خون توانستیم تاحدودی کمبود خون را جبران کنیم.

وی افزود: با توجه به کاهش تعداد مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون آبادان در فروردین، برای تامین خون برای بیمارستان‌های منطقه با مشکل روبه رو هستیم و از مردم درخواست می‌شود برای جبران کمبود خون نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

مقبلی با بیان اینکه مردم نگران انتقال بیماری کرونا از طریق اهدای خون نباشند گفت: بیماری از طریق خون منتقل نمی‌شود و علاوه بر آن سالن سازمان انتقال خون آبادان به طور مستمر ضدعفونی و مردم از این بابت نگران انتقال بیماری در این مکان نباشند.

وی ادامه داد: از ابتدای فراگیری کووید ۱۹ تاکنون هیچ کدام از اهداکنندگان خون و یا کارکنان سازمان انتقال خون آبادان به این بیماری مبتلا نشدند.

مقبلی افزود: کسانی که علایم سرماخوردگی، تب، سرفه و تنگی نفس و مشکوک به بیماری کرونا داشته باشد نباید برای اهدای خون اقدام کند.

شهرستان آبادان بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha