۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83756810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه در حومه شهر الرقه سوریه پایگاه بزرگ نظامی تاسیس کرد

تهران - ایرنا - ترکیه در راستای ادامه سیاست‌های خود در مناطق شمال سوریه مرحله نخست تاسیس یک پایگاه نظامی بزرگ را با مشارکت نیروهای تروریست به پایان رساند.

پایگاه اطلاع رسانی القدس العربی روز یکشنبه به نقل از یک منبع محلی با اعلام این خبر افزود : مرحله اول تاسیس این پایگاه نظامی شامل حفر سنگرها و برپایی حصار بزرگ بود که به وسیله ماشین آلات سنگین نظامی و مهندسی نیز برای کارهای خاکبرداری و زیرسازی انجام شد و در ماه اکتبر گذشته پایان یافت.  

وی توضیح داد: این پایگاه نظامی حد فاصل جاده رقه - تل ابیض در نزدیکی سیلوهای " حبوب صخرات " در حومه شمال استان الرقه قرار دارد.  

بر اساس گزارش العربی الجدید 2 روز قبل نیروهای ترکیه بخش هایی از دیوار مرزی با سوریه در نزدیکی شهر تل ابیض را برداشتند و  همراه با وسایل زیاد نظامی و مهندسی صدها نفر از تروریست‌ها موسوم به " ارتش ملی سوریه " را وارد این منطقه کردند. 

ارتش ترکیه در ده ها نقطه نظامی در حومه شهر حلب، الرقه و الحسکه مستقر شده است اما به نقاط اساسی که یکی از آن‌ها در کوه " شیخ عقیل " در نزدیکی شهر الباب است، متکی می‌باشد. 

ترکیه از  اواخر سال گذشته صدها نیروی نظامی خود را به بهانه کنترل شهرها و روستاهای حومه شهر الرقه و الحسکه و برای محافظت از گروه‌های موسوم به " ارتش ملی " در مقابل حملات شبه نظامیان " نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) مستقر کرد. 

ارتش ترکیه همچنین در اوایل ماه جاری اقدام به ساخت یک سایت فرود بالگرد در روستای الداودیه در حومه شمال غربی الحسکه در نزدیکی شهر راس العین کرد. 

همزمان با اقدامات ارتش ترکیه، نیروهای آمریکایی به منظور فعالیت مجدد از پایگاه نظامی الجزیره واقع در حومه شهر الرقه بازدیدهای پنهانی انجام دادند. 

منبع محلی یاد شده اضافه کرد که نیروهای آمریکایی بیشتر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را که با آن‌ها در این منطقه کار کرده‌اند ، فراخوانده‌اند. 

نیروهای قسد اواخر سال گذشته پس از حمله گسترده نیروهای ترکیه در منطقه که به منظور دور کردن این نیروها از مرزهای ترکیه انجام شد، کاملاً از حومه شهر الرقه عقب نشینی کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha