۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 83758024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در آبادان پلمب شدند

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبر: 83758024
۱۰۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در آبادان پلمب شدند

آبادان - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در آبادان از ابتدای طرح مبارزه با ویروس کرونا تاکنون پلمب شدند.

نجمه سیدآقامیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا برنامه مبارزه با این ویروس مدون، و روزانه ۶ گروه از مرکز بهداشت ضمن بازرسی و نظارت بر تمام اصناف و مشاغل سطح شهر آبادان بر گندزدایی و ضدعفونی خیابان‌ها و بازارها نظارت دارند و آموزش‌ لازم برای استفاده از مواد ضدعفونی ارایه می‌دهند.

وی افزود: هم اکنون چهار مرکز ۱۶ ساعته برای غربالگری شهروندان در آبادان در حال فعالیت است و از صبح تا ساعت ۲۴ به مردم خدمات مشاوره‌ای ارایه می‌دهند.

سیدآقامیری ادامه داد: ۹۰ درصد شهروندان آبادان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در طرح غربالگری کرونا از طریق سامانه و یا از طریق تماس تلفن ۴۰۳۰  شرکت کردند.

وی افزود: شهروندان به محض احساس علایم بیماری کرونا به سامانه سلامت مراجعه و یا با تلفن ۴۰۳۰ تماس بگیرند تا ماموران مراکز بهداشت راهنمایی لازم را به آنها ارایه دهند و در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی معرفی شوند.

سیدآقامیری به استقرار رابط مرکز بهداشت آبادان در بیمارستان‌های تابعه به منظور شناسایی افراد علایم آنفولانزا و کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت:پس از شناسایی افراد مثبت ویروس کوونا تیم واکنش سریع شامل ماموران بیماری یاب و بهداشت محیط به منزل این افراد اعزام و خانواده آنها غربالگری و تا ۱۴ روز زیر نظر قرار می‌گیرند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha