توزیع ۹۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۹۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط این نهاد و مراکز نیکوکاری بین مددجویان، نیازمندان و کارگران فصلی این استان توزیع شده است.

حبیب‌الله آسوده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت پویش نذر سلامت از ابتدای اسفندماه در قرارگاه مردمی نیکوکاری شروع شد، که این پویش باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای اقشار آسیب‌پذیر به ویژه کارگران فصلی، روزمزد و دستفروش شکل گرفت و این تعداد بسته معیشتی در همین قالب بین آنان توزیع شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پویش رفع مشکلات سلامت و معیشت خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کروناست.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا کمیته معیشت استان با هماهنگی دستگاه‌های مختلف شکل گرفت، گفت: بیش از ۲۵۰ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد با محوریت مساجد در قالب قرارگاه مردمی نیکوکاری و دستگاه های دولتی و خصوصی، در این استان با پویش نذر سلامت همکاری داشتند.
آسوده با بیان اینکه در توزیع بسته‌های سلامت و معیشت همه نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر باید به یک اندازه بهره‌مند شوند، افزود: به این منظور سامانه خیر و احسان به نام "سخا" (سامانه خدمات اینترنتی) توسط کمیته امداد استان طراحی شد که این نرم افزار قابلیت دارد اسامی نیازمندان جدید و افراد بهره‌مند شده از بسته‌های معیشتی توسط همه گروه‌های جهادی و کمیته امداد را ثبت کند تا از روند توزیع متعادل برخوردار باشیم و ساماندهی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.
وی ادامه داد: مساجد باید پایگاه خدمت‌رسانی به نیازمندان باشد که در این راستا قرارگاه هماهنگی مواسات و همدلی با محوریت مساجد در این استان ایجاد شده است و کمیته امداد، مسوولیت تامین و مشارکت‌های مردمی را عهده‌دار است.
وی در توضیح برنامه‌های مدنظر این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای توزیع یک میلیون پرس غذای گرم مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و اهدای ۵۰ هزار بسته معیشتی انجام شده که امیدواریم با مشارکت خیرخواهانه مردم محقق شود.
آسوده افزود: نیکوکاران به منظور کمک به قرارگاه هماهنگی رزمایش مواسات و همدلی می‌توانند کمکهای نقدی خود را به شماره کارت ۹۵۰۱-۵۰۱۴-۹۹۷۹-۶۰۳۷ واریز کنند.

هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در قالب بیش از ۲۲۰ خانوار در خراسان رضوی زیرپوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha