تأکید صالح و الحلبوسی بر تسریع تشکیل دولت جدید عراق  

بغداد- ایرنا- «برهم صالح» رییس جمهوری و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق روز سه‌شنبه بر لزوم تسریع روند تشکیل دولت جدید و حمایت از آن برای دستیابی به اصلاحات در کشور تأکید کردند.

دفتر رسانه ای رییس جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای نوشت که صالح امروز در کاخ «السلام» با الحلبوسی درباره موضوع های گوناگون دیدار و گفت وگو کرده است.

در این نشست، صالح و الحلبوسی با حمایت از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر مکلف برای انجام اصلاحات، پیرامون تحولات و اوضاع سیاسی، امنیتی و بهداشتی کشور بحث و تبادل نظر کرده و بر لزوم تلاش برای تسریع تشکیل دولت جدید که مطالبات و خواست عراقی ها را برآورده کند، تأکید کردند.

همچنین ساز وکارهای اجرایی از سوی نهادهای دولتی مسؤول برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا مورد بحث قرار گرفت و درباره اهمیت تلاش های هماهنگ برای محدود کردن شیوع این بیماری خطرناک با پیروی از دستورهای کمیته بحران و مشاوره های بهداشت همگانی، گفت وگو و تبادل نظر شد.

رییس جمهوری عراق (۹ آوریل ۲۰۲۰) به دنبال اعتراض جریان های سیاسی عراق و کناره گیری «عدنان الزرفی» از مکلف شدن، در حکمی «مصطفی الکاظمی» را مأمور تشکیل دولت جدید کرد.  

منابع عراقی آگاه فاش کردند که نخست وزیر مکلف، به منظور شتاب در ارائه برنامه دولت و کابینه، همچنان در حال رایزنی و گفت وگو با جریان های سیاسی شیعه، کرد و سنی است.

برخی منابع امروز خبر دادند که الکاظمی سه شنبه هفته آینده کابینه پیشنهادی خود را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی می کند.

وی طبق قانون از زمان مکلف شدن ۳۰ روز زمان دارد که کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس عراق معرفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha