۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83760025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام حماس: هماهنگی‌ و اتحاد لازمه مقابله با کابینه جدید صهیونیستی است

تهران- ایرنا- «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری لبنانی المیادین گفت: باید با هماهنگی و اتحاد با کابینه جدید رژیم‌صهیونیستی مقابله‌ کرد.

به گزارش المیادین، رضوان با بیان اینکه بنی گانتس و نتانیاهو دو روی یک سکه هستند، گفت: ما کابینه اسرائیل را کابینه جنگ و معامله قرن می‌دانیم.

وی افزود: اگر اشغالگران بخواهند حرم ابراهیمی را مصادره کنند، خودشان مسوول کامل پیامدهایش خواهند بود.

این مقام حماس اضافه کرد: پاسخ واقعی به کابینه جدید رژیم صهیونیستی اتحاد میان گروه‌های فلسطینی و توقف هماهنگی تشکیلات خودگردان با این رژیم است.

رضوان با تأکید بر مقابله همه جانبه با رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: تشکیلات خودگردان با پایبندی به پیمان اسلو به سرابی دل بسته است.

وی اضافه کرد: باید یک راهبردی فلسطینی منسجم برای مقابله با کابینه کنونی صهیونیست ها وضع کرد.

عضو حماس گفت: چیزی که در مقطع کنونی از تشکیلات خودگردان خواسته می‌شود، توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل و دست برداشتن از سرکوب امنیتی مبارزان فلسطینی است.

رضوان گفت: ما خواستار افزایش سطح هماهنگی میان کشورهای محور مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

وی تأکید کرد که این جنبش، آماده اجرای همه توافقات پیشین از جمله توافق‌های مربوط به انتخابات پارلمانی و ریاستی است.

عضو ارشد حماس در پایان گفت: رژیم اشغالگر قدرت حمله به غزه را ندارد؛ زیرا می‌داند که پاسخ مقاومت به آن‌ها کوبنده خواهد بود.

بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو دوشنبه شب توافق کردند که با تشکیل کابینه سه ساله نخست‌وزیری بین آن‌ها چرخشی باشد و قرار است ابتدا نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه ریاست کابینه را در اختیار داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha