فعالیت‌های مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در زمان شیوع کرونا

تهران- ایرنا- بسیاری از مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور در روزهای شیوع ویروس کرونا به ارائه فعالیت‌های متعدد از جمله خدمات روان شناختی، روانپزشکی و مددکاری به صورت تلفنی و آنلاین پرداختند.

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای شیوع ویروس کرونا و زمان قرنطینه به ارائه خدمات روانشناختی، روانپزشکی و مددکاری به صورت تلفنی و آنلاین (در بستر شبکه‌های اجتماعی) در زمینه اضطراب و استرس کرونا، اختلالات بالینی فردی، حوزه تحصیلی، پیش از ازدواج، زوج درمانی و مشکلات خانوادگی پرداخته است.

همچنین این مرکز در ماه‌های اخیر اقدام به برگزاری کارگاه‌های آنلاین در فضای مجازی با موضوع «رهایی از زندان ذهن در مقابله با ویروس کرونا»، «هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای سال۹۹»، «اعتماد به نفس» و «هوش عاطفی» کرده است.

راه اندازی پویش در خانه بمانیم از طریق تولید محتوا در قالب تهیه پوستر بورشور، پادکست، کلیپ‌های آموزشی و سرگرم کننده، پیام‌های انگیزشی و برگزاری مسابقه با استفاده از ظرفیت دانشجویان همیار سلامت‌روان از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه امیرکبیر است.

دانشگاه تهران

مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران نیز از ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۹ خدمات کلینیک‌های تخصصی را در دوره اوج بیماری کرونا ارائه می‌دهد.

این خدمات در درمانگاه تخصصی ۱۶ آذر و خدمات اورژانسی دندان‌پزشکی بزرگمهر از ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دانشگاه علم و صنعت ایران

مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت نیز در زمینه‌های خانواده، برنامه‌ریزی، کنترل استرس و نگرانی و بالینی خدمات ویژه‌ای به صورت تلفنی و رایگان ارائه می‌دهد. این مرکز علاوه بر خدمات روانشناسی و بالینی، مسابقه نماهنگ، کلیپ دو دقیقه‌ای برگزار می‌کند که شرکت کنندگان می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت آثار خود را به آدرس http://idea.iust.ac.ir ارسال کنند.

دانشگاه صنعتی شریف

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف نیز اقدام به ارائه خدمات خود به روش‌های مشاوره حضوری و آنلاین می‌کند.

این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ در ساختمان اصلی مرکز مشاوره آماده پاسخگویی به صورت آنلاین است.

دانشجویان، اعضای هیات علمی و دانشگاهیان می‌توانند برای دریافت نوبت مشاوره (حضوری، تلفنی و آنلاین) و همچنین مطالعه قوانین خدمات مرکز مشاوره از طریق سامانه شاخص (خدمات غیرحضوری) اقدام کنند.

دانشگاه تربیت مدرس

برای ارتقای سلامت روانی دانشجویان، سرویس مشاوره‌های غیرحضوری در مرکز مشاوره دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی شده است.

دانشجویان، می‌توانند برای هماهنگی و تعیین وقت از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر از روزهای شنبه تا چهارشنبه، با تلفن‌های ۸۲۸۸۴۰۳۹ و ۸۲۸۸۴۰۴۰ تماس حاصل کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی

ارائه خدمات مشاوره تلفنی (OnCall) در روزهای شیوع کرونا توسط دانشگاه علامه طباطبایی به دانشجویان دانشگاه ارائه می شود.

شماره تماس ۴۸۳۹۲۶۲۷-۰۲۱ با پنج خط به صورت رایگان برای این مرکز معرفی شده است که دانشجویان می‌توانند پس از تماس با مشاوران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

پیش از این منصوره سادات صادقی مدیرکل دفتر سلامت سازمان امور دانشجویان اعلام کرده بود که مشاوره‌های تلفنی، آنلاین و آفلاین به دانشجویان ۱۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha