۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83760548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اروپا ناگزیر به کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83760548
اروپا ناگزیر به کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی

تهران-ایرنا- شبکه خبری فرانس‌۲۴ گزارش داد: با مهار نسبی بحران شیوع کرونا در اروپا، بعد از آلمان، دیگر کشورهای اروپایی نیز مانند نروژ، اتریش، دانمارک و غیره اقدام به کاهش تدریجی محدودیت های اعمال شده به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ کردند.  

شبکه تلویزیونی فرانسوی در گزارش خود آورده است: اروپا که تاکنون خسارات زیادی را در اثر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ متحمل شده است، نزدیک به دو سوم از بیش از ۱۷۷ هزار جان باخته ناشی از این بیماری در جهان را  تا روز چهارشنبه ۲۲ آوریل ( ۳ اردیبهشت) به خود اختصاص داده است.

در اتریش، کسب و کارهای کوچک و پارک های عمومی از سه شنبه ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) اجازه بازگشایی گرفتند.

در صربستان، برخی از محدودیت ها از سه شنبه ۲۱ آوریل ( ۲ اردیبهشت ) بتدریج درحال لغو شدن هستند. افراد بالای ۶۵ سال در هفته سه بار برای گردش، اجازه خروج از منزل را دارند.

در دانمارک، کسب و کارهای کوچک از دوشنبه ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت)  به شرط رعایت تدابیر سختگیرانه بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجازه فعالیت دوباره یافتند. پیش تر، مهد کودک ها نیز در ۱۵ آوریل ( ۲۷ فروردین ) بازگشایی شده بودند.

در بلژیک، محدودیت ها تا ۳ مه ( ۱۴ اردیبهشت ) ادامه دارد اگرچه دولت در نظر دارد طی روزهای آینده به برخی مشاغل و کسب کارها اجازه دهد تا فعالیت خود را از سر بگیرند.

دولت نروژ که از اواسط ماه گذشته میلادی نخستین گام های خود را برای رفع تدریجی محدودیت های کرونایی برداشته بود، اجازه از سرگیری فعالیت مهد کودک ها را از دوشنبه ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت) داد و مدارس ابتدایی نیز ۲۷ آوریل ( ۸ اردیبهشت) بازگشایی خواهند شد.

در اسپانیا، محدودیت های کرونایی تا ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) ادامه دارد اما برخی کارگران مشروط به زدن ماسک، فعالیت خود در کارخانه ها و کارگا ها را از سر گرفتند.

در ایتالیا با افزایش بهبودیافتگان و کاهش وخامت حال مبتلایان کووید- ۱۹  امید تازه ای جوانه زده است اما تا قبل از ۳ می (۱۴ اردیبهشت) محدودیت ها رفع نخواهد شد؛ اگرچه بتدریج کسب و کارها با اتخاذ تدابیر بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

در فرانسه نیز شروع رفع تدریجی محدودیت های ناشی از بحران کرونا ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) است؛ اگرچه رییس جمهور فرانسه از دوشنبه ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت)  به خانواده های افراد سالمند با رعایت  اصول و موازین بهداشتی و حفظ فاصله ایمنی، اجازه ملاقات با آنها را داد. همچنین دولت فرانسه بازگشایی تدریجی مدارس را از ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) پیش بینی کرده است، اما چگونگی آن هنوز درحال بررسی است.

آلمان از دوشنبه۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت) اولین گام از فرآیند بلند مدت و تدریجی رفع محدودیت های کرونایی خود را آغاز نموده و برخی مغازه‌ها با مساحت کمتر از ۸۰۰ متر مربع اجازه بازگشایی یافتند. با این حال رستوران‌ها  و مراکز فرهنگی و ورزشی در این کشور همچنان تعطیل است؛ مدارس و دانشگاه‌ها نیز به تدریج از ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) بازگشایی خواهند شد.

تنها دولت انگلیس محدودیت های خود را که از ۲۳ مارس اعمال کرده است، این محدودیت ها را دستکم تا ۷ می (۱۸ اردیبهشت) تمدید کرده و هنوز هیچ برنامه ریزی برای رفع محدودیت ها در این کشور انجام نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha