۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83761609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست وزیر ژاپن بر سر دور راهی لغو یا تمدید وضعیت اضطراری

پکن-ایرنا- "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن که بر سر دور راهی لغو یا تمدید وضعیت اضطراری قرار دارد گفته است کشورش برای لغو زودهنگام وضعیت اضطراری در حساس ترین شرایط قرار دارد.

خبرگزاری کیودو روز پنجشنبه از قول وی آورده است اگر ما بخواهیم زود درباره لغو این وضعیت تصمیم گیری کنیم موضوعی بسیار حساس خواهد بود لذا می خواهم که ارتباطات مردمی هر چه بیشتر به حداقل برسد.

وی گفت اگرچه هفته تعطیلاتی طلایی از پایان ماه جاری میلادی در ژاپن شروع می شود اما از مردم می خواهم برای دیدن خویشاوندان و والدین از خانه ها خارج نشوند و برای این کار از فضای مجازی استفاده کنند.

نخست وزیر ژاپن در ملاقاتی که با اعضای تیم مبارزه با کرونا داشت، افزود: یک بار دیگر از مردم درخواست می کنم در خانه هایشان بمانند و ارتباطات خود با دیگران را تا ۸۰ درصد کم کنند.

آبه از دو هفته قبل در هفت منطقه کشور از جمله توکیو وضعیت اضطراری اعلام کرد و از روز ۱۶ آوریل این وضعیت را به سراسر کشور تعمیم داد دولت او برای کمک به هر خانوار ۹۳۰ دلار در نظر گرفته است.

بر اساس وضعیت اضطراری، همه ۴۷ منطقه در سراسر ژاپن حق دارند محدودیت های جدی برای ترددها و بیرون آمدن از خانه در نظر بگیرند و قادرند برخی از فعالیت های تجاری را نیز متوقف کنند.

به رغم کاهش ارتباطات مردمی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد در مناطق شهری و روستایی ژاپن، باز هم در روز چهارشنبه ۴۵۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و هنوز نشانه ای از کاهش شمار مبتلایان دیده نمی شود.

فعلا تا ۶ می در ژاپن وضعیت اضطراری برقرار خواهد بود اما در پایان ماه جاری میلادی دولت باید درباره تمدید احتمالی آن تصمیم بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha