۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 83762478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83762478
آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

آبادان - ایرنا - آزمایشگاه مولکولی تست کووید ۱۹ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال با حضور استاندار خوزستان در آبادان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان پنجشنبه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت:آزمایشگاه مولکولی که با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد به بهره‌برداری رسیده امکان تست سریع ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان را فراهم می‌کند.

شکرالله سلمان زاده افزود: از این پس بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری کووید ۱۹هستند به مراکز درمانی ارجاع نمی‌شود بلکه نمونه آزمایش بیماران به این آزمایشگاه ارسال و در کمترین زمان و به صورت روزانه جواب آزمایش آنها در اسرع وقت اعلام می‌شود.

وی تشخیص سریع بیماری بیماران شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را از امتیازات این آزمایشگاه در منطقه دانست و اظهار داشت: بعد از این در تشخیص بیماری کرونا و هر بیماری ویروسی دیگر، نیازی به ارجاع آزمایش های بیماران به مرکز استان نیست.  

آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان احداث شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا موسوم به " کووید ۱۹" اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha