۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 1369
کد خبر: 83762479
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رزمایش کمک و مواسات مومنانه در اصفهان آغاز شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
کد خبر: 83762479
رزمایش کمک و مواسات مومنانه در اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - مرحله اول رزمایش کمک و مواسات مومنانه با هدف کمک‌رسانی به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در اصفهان آغاز شد.

جاشین سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این رزمایش با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و عباس رضایی استاندار آغاز شد.
سرهنگ پاسدار علی مقواساز افزود: این رزمایش، امروز با رمز "یا صاحب الزمان" (عج) آغاز شد و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی ادامه داد: "قرارگاه مواسات و کمک مومنانه" در پی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان و دعوت ایشان برای کمک به نیازمندان، به ریاست امام جمعه و جانشینی فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) در استان اصفهان تشکیل شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به سخت شدن شرایط زندگی برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمودند:«افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، بخصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.»
ایشان تأکید کردند:«خوب است که در ماه مبارک رمضان، یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»
جاشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: در این قرارگاه نمایندگان استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان، اوقاف و امور خیریه، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهریستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و خیرین حضور دارند.
وی با بیان‌اینکه این رزمایش در ۲ مرحله برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در هر مرحله از این رزمایش ۶۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲ میلیون ریال به دست نیازمندان رسانده می‌شود.
مقواساز افزود: همچنین بسیج اصناف تلاش می‌کند تا موجران را به بخشیدن اجاره املاک اصناف استان ترغیب کند.
وی گفت: البته سپاه صاحب‌الزمان(عج) قبل از برگزاری این رزمایش و از ابتدای مطرح شدن بیماری کرونا، رسیدگی به نیازمندان استان اصفهان را در دستور کار خود قرار داد و تاکنون ۱۲۰ هزار بسته معیشتی ۲ میلیون ریالی در قالب کارگروه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با کمک خیرین، اتاق بازرگانی و اصناف تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت بانک اطلاعاتی کاملی از نیازمندان و سازمان‌ها و نهادهای حمایت‌کننده در استان تهیه شده است.

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان نیز در همین پیوند اعلام کرده است: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۴۸۷۷۲۲۵۱ به نام سپاه صاحب‌الزمان (عج) نزد بانک انصار یا شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۴۴۸۵۲۰۹ به نام سازمان بسیج نزد بانک سپه و یا کد دستوری #۱۱*۸۸۰* واریز کنند و یا با تحویل کمک‌های غیرنقدی خود به پایگاه‌ها و کانون‌های بسیج در سراسر استان اصفهان، در این طرح مشارکت کنند.

تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha