۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۱۸
کد خبر: 83762488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 انگلیسی‌ها باید واقع بین باشند

لندن – ایرنا – مقام‌های انگلیس به رغم ادعای تلاش دانشمندان درباره ساخت واکسن و درمان قطعی ویروس کرونا (کووید-۱۹)، معتقدند تا رسیدن به نتیجه مطلوب مردم باید با شکل جدید زندگی در سایه شرایط قرنطینه خو بگیرند.

«کریس ویتی» عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس می‌گوید برای مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا باید واقع‌بین بود و دست کم تا پایان سال جاری فاصله ایمنی را حفظ کرد.

وی دیروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری دولت احتمال داد که دست‌یابی به واکسن کرونا در ماه‌های آینده بسیار ضعیف است بخش هایی از شرایط قرنطینه پس از عبور از پیک همه گیری کرونا حفظ شود.

هم زمان نیکلا استرجن سروزیر اسکاتلند هم در اظهارات مشابهی عنوان کرد که بازگشت به زندگی عادی حتی پس از رفع شرایط قرنطینه در آینده نزدیک قابل تصور نیست. وی افزود: ضروری است که درباره شکل زندگی مردم در ماه‌های اینده شفاف سخت گفت؛ «بازگشت به روال عادی زندگی تا جایی که ما مطلع هستیم قابل تصور نیست... باید به دنبال شکل جدیدی از زندگی باشیم؛ نوعی از زندگی در کنار کرونا به‌گونه‌ای که بتوان آن را مهار کرد.

سروزیر اسکاتلند عنوان کرد که رعایت فاصله ایمنی و محدود کردن تماس با دیگران تا مدت‌ها، زمانی که درمان قطعی و واکسن کرونا کشف شود ادامه خواهد داشت.  

وی عنوان کرد که رفع شرایط قرنطینه به صورت تدریجی و گام به گام خواهد بود؛ اما هر اقدامی که تاثیر منفی داشته باشد به عقب بازگردانده خواهد شد.  

سروزیر اسکاتلند بر همین اساس عنوان کرد که اگر فاصله ایمنی در مدارس و فروشگاه‌ها رعایت شود، در قالب جدید بازگشایی خواهند شد اما برگزاری تجمعات گروهی و مراسم عمومی همچنان مجاز نخواهد بود.

در واقع وی در سخنان خود تلاش کرد تا تعریف جدیدی را از عبور از شرایط قرنطینه ارائه کند که بر اساس ان شکل تازه‌ای از زندگی در سایه تهدید کرونا جریان خواهد داشت.

فشارهای داخلی برای خروج از شرایط قرنطینه در انگلیس بالا گرفته است.  اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار انگلیس به دولت هشدار داده‌اند که تداوم شرایط قرنطینه برای مهار شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) اقتصاد این کشور را نابود خواهد کرد.

از سویی دولت برای تامین و پرداخت بدهی‌های سرسام‌آور ناشی از بحران شیوع «ویروس کرونا» (کووید-۱۹) در این کشور، به فروش اوراق قرضه متوسل شده است.  

برآوردهای صورت گرفته توسط بیشتر موسسات داده‌پژوه نشان‌ می‌دهد که انگلیس در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یک سوم از قدرت اقتصادی خود را از دست خواهد داد.  

برخی اعضای ارشد حزب حاکم «محافظه‌کار» انگلیس معتقدند که اقتصاد این کشور توانایی تحمل شرایط قرنطینه را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع، اقتصاد مهمتر از مهار بیماری «کووید-۱۹ » خواهد شد.

دولت قصد دارد تا از اجرای طریق طرح غربالگری سلامت، به تدریج از شرایط قرنطینه خارج شود.  این طرح به صورت آزمایشی با ۲۵ هزار خانوار آغاز شده و سپس به ۳۰۰ هزار خانوار در ۱۲ ماه آینده توسعه خواهد یافت.  

بر اساس آن، شرکت کنندگان موظف خواهند بود تا با استفاده از کیت‌های خانگی آزمایش تشخیص کرونا، به‌صورت هفتگی نمونه‌هایی را از ترشحات حلق و بینی خود به آزمایشگاه دولت ارسال کنند. وزیر بهداشت انگلیس امروز (پنجشنبه) از شهروندان این کشور خواست تا درصورت دریافت نامه از وزارت بهداشت، در طرح دولت مشارکت کنند.

هم زمان دانشمندان دانشگاه‌های آکسفورد و ایمپریال کالج لندن با حمایت مالی دولت مشغول ساخت واکسن کرونا هستند. آزمایش‌های بالینی از امروز (پنجشنبه) آغاز شده و دولت با اتکا به ادعای دانشمندان امیدوار است تا پائیز امسال تولید نخستین واکسن را به ثبت برساند.

وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید کار تولید واکسن کرونا از مشخص شدن نتیجه آزمایش‌های بالینی آغاز شده و تا ماه سپتامبر به تولید انبوه رسیده و در دسترس همگان قرار می گیرد. به گفته او، دولت با سه شرکت داروسازی انگلیسی برای ساخت و توزیع واکسن جدید رایزنی کرده است.

با این حال کارشناسان معتقدند که با در نظر گرفتن فرآیند آزمایش‌های بالینی و کسب مجوزهای قانونی، امکان تولید و توزیع واکسن کرونا تا پیش از سال آینده غیر ممکن است.

برآیند تحولات در انگلیس نشان می‌دهد که این کشور احتمالا ظرف هفته‌های آینده بخش‌هایی از محدودات‌ها در کشور را کاهش داده اما عناصر اصلی قرنطینه، از جمله حفظ فاصله ایمنی را دست کم تا پایان سال حفظ خواهد کرد.  

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha