هشدار نسبت به افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان تا ۲۰۰ هزار نفر 

اسلام آباد - ایرنا - مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که اگر اقدامات موثر در پاکستان برای مهار ویروس همه گیر کووید-۱۹ به کار گرفته نشود، احتمال افزایش شمار بیماران کرونایی در این کشور تا اواخر تیرماه (اواسط ژوئیه) به ۲۰۰ هزار نفر وجود دارد. 

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه این اظهارات را به نقل از «تدروس آدهانوم» طی حضور وی در نشست مجازی مرتبط با برنامه راهبرد ملی پاکستان در آمادگی و پاسخگویی به ویروس کرونا، عنوان کردند. 
وی گفت: برنامه ملی پاکستان برای پاسخ به کووید-۱۹ راهبرد مشترک این کشور، سازمان ملل و سایر شرکای آنان است که مطابق با اهداف جهانی سازمان ملل، برنامه اقدام ملی پاکستان و برنامه راهبردی سازمان جهانی بهداشت می‌باشد. 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بودجه مورد نیاز برای تدوین و اجرای موثر برنامه ملی راهبردی پاکستان ۵۹۵ میلیون دلار خواهد بود که با تهیه آن، در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
وی تاکید کرد: تخمین زده می‌شود که اگر پاکستان اقدامات موثری برای مهار ویروس کرونا را نتواند به کار گیرد، شما مبتلایان به این بیماری تا اواسط ماه ژوئیه به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید که تاثیرات آن بر معیشت پاکستان ویرانگر خواهد بود و سطح فقر در این کشور نیز دوبرابر می‌شود. 
هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص وضعیت شیوع کرونا در پاکستان در حالی عنوان می‌شود که تعداد بیماران کرونایی در این کشور از ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر فراتر رفته و دست کم ۲۳۷ پاکستانی نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. 
تازه‌ترین‌ آمار در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت پاکستان‌ نشان می‌دهد که ۷۹ درصد عامل شیوع کرونا در این روزها را انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و ۲۱ درصد دیگر را آلودگی اتباع پاکستانی که از خارج برگشته بودند، تشکیل می‌دهد. 
دولت پاکستان هفته‌های گذشته به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که احتمال افزایش شمار بیماران کرونایی به ۵۰ هزار نفر تا آخر ماه آوریل (۱۱ اردیبهشت) وجود دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha