۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
کد خبر: 83763625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«قرنطینه هوشمند» جایگزین محدودیت‌های سختگیرانه در پاراگوئه

تهران-ایرنا- دولت پاراگوئه اعلام کرد درچارچوب کاهش محدودیت‌های اجتماعی در ماه آینده میلادی(اوایل خرد اد) با هدف مهار کامل شیوع کرونا، طرح «قرنطینه هوشمند» را جایگزین محدودیت‌های سختگیرانه خواهد کرد.

رسانه‌های غربی روز شنبه گزارش دادند، پاراگوئه یکی از کشورهای موفق آمریکای لاتین در مهار شیوع کرونا بوده و در مقایسه با دیگر کشورهای این منطقه، شمار مبتلایان و قربانیان کرونایی بسیار کمی در آن ثبت شده است.

تاکنون ۲۲۳ نفر در سراسر پاراگوئه به این ویروس مبتلا شده‌اند که فقط ۹ فوتی داشته است.

در همین حال خولیو ماسولنی وزیر بهداشت پاراگوئه روز گذشته (جمعه)  اعلام کرد، فعالیت‌هایی که از اوایل ماه مارس (اواسط اسفند ۹۸) محدود شدند، به تدریج در مراحل مختلف از سرگرفته خواهند شد البته فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و تدابیر بهداشتی همچنان پابرجا خواهند ماند.

وی افزود: قرار است طرح تفکیک منطقه ای در این کشور اجرا شود. مراحل سختی در پیش خواهیم داشت که گروه های مختلف گام به گام به آن می‌پیوندند. مرزها همچنان بسته خواهند بود و بسیاری از مشاغل غیرضروری همچنان به صورت آنلاین خدمات ارائه می‌دهند. رویدادهای عمومی نیز همچنان برگزار نخواهند شد.

شیوع کرونا به اقتصاد پاراگوئه آسیب های گسترده ای وارد کرده و دولت مجبور شده بودجه‌هایی را برای امور اضطراری بهداشتی اختصاص دهد.

پاراگوئه یکی از بهترین عملکردها را در مقابله با کرونا در آمریکای لاتین داشته و کارشناسان اتخاذ تدابیر سختگیرانه و جدی به موقع را یکی از عوامل این دستاورد می‌دانند.

لوئیس آلبرتو اسکوتو نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاراگوئه،  اخیرا از جمله دلایل آمار کم مبتلایان در این کشور را تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی سختگیرانه و جدی اعلام کرد.

وی افزود: مردم پاراگوئه با وجود مواجهه با چالش‌های مخالف، خود را با شرایط تطبیق داده و از تدابیر پیروی می‌کنند.

برزیل با بیش از ۵۴ هزار مورد، اکوادور با بیش از ۲۲ هزار نفر و پرو با بیش از ۲۱ هزار نفر سه کشور با بیشترین امار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha