۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83763722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر امارات: کرونا روند حل اختلاف با ایران را به تعویق انداخت

تهران - ایرنا - «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا تاکید کرد که برای اظهارنظر درباره حل اختلاف با ایران فعلا زود است، زیرا شیوع «ویروس کرونا» این روند را به تعویق انداخت .

وی امروز (شنبه) در گفت و گو با نشریه «هیل»، احتمال تغییر شرایط در منطقه و استفاده از فرصت‌های به وجود آمده بر اثر بحران کرونا در راستای حل مشکلات را وابسته به ذهنیت تصمیم‌گیرندگان در طرفهای مختلف دانست.  
العطیبه در پاسخ به اینکه دیدگاه امارات نسبت به ایران، یمن و دیگر کشورها در منطقه با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا چه تغییری کرده است، گفت: کشورهایی هستند که به منطقه و بحران مواجه با آنها نظاره کرده و دنبال فرصتی برای حل مساله و از بین بردن مشکلات هستند. 
وی اشاره کرد که برخی بحران‌ها به افراد اجازه دستکاری موقعیت یا تسلط بر اوضاع برای بهره‌گیری از شرایط حاکم را می‌دهد.
وی معتقد است که همه‌گیری کرونا مردم یا کشورها را مجبور به تغییر خودشان کرده است، اما اینکه افراد فرصتی برای حل مسائل پیدا کنند و قدم به جلو بردارند یا اینکه مشکلات بیشتری پدید آورند، در نهایت بستگی به ذات حقیقی مسایل دارد. 
وی در پاسخ به اینکه آیا فرصت پیش آمده برای تغییر شرایط در منطقه واقعی است، افزود: نمی‌دانم. فکر می‌کنم هنوز برای پاسخ دادن زود است. نمی‌دانم که کرونا ذهنیت تصمیم‌گیرندگان مختلف را تغییر می دهد یا خیر. فکر می‌کنم هنوز باید منتظر بمانیم. 
پیش از این پایگاه «میدل‌ایست‌آی» حمایت امارات از ایران در بحبوحه همه‌گیری شیوع بیماری «کووید-۱۹ » را نشانه‌ای از چرخش امارات به شرق، بعد از پدیدار شدن نشانه‌هایی از افول قدرت آمریکا و اروپا دانسته بود.
همچنین به نوشته این رسانه، اقدام امارات در ارسال کمک‌های پزشکی به ایران تعجب شمار زیادی از کارشناسانی را به همراه داشت که از ابوظبی لفاظی‌های بسیار تند علیه همسایه شمالی به خاطر داشتند. 
میدل‌ایست‌آی یادآوری کرده بود که ابوظبی از اوایل سال ۲۰۱۰ به این سو در خط مقدم عملیات‌ تبلیغاتی برای مجاب کردن تصمیم‌گیران در واشنگتن به اتحاذ مواضع سخت‌تر در قبال جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است. 
طبق گزارش رسانه مذکور، با شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه خلیج فارس بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، برای اماراتی‌ها مبرهن شد که نمی‌توانند روی اینکه آمریکایی‌ها تا آخرین نفر با ایران بجنگند، حساب باز کنند.
همچنین اخیرا تحولات یمن و اختلافات بین امارات و عربستان گویای تغییر رویکرد ابوظبی در سیاست‌های جنگ یمن و جدایی از ائتلاف سعودی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha